L4MS, noua Acțiune Inovatoare lansată de Comisia Europeană în cadrul Programului Horizon 2020
L4MS (Logistică pentru IMM-urile din Producție) este noua Acțiune Inovatoare lansată de Comisia Europeană în cadrul Programului Horizon 2020. L4MS este un accelerator pentru IMM-urile din producție interesate în automatizarea logisticii din propria fabrică. Scopul acestuia este impulsionarea capacității de producție și a profiturilor IMM-urilor și a firmelor europene cu capitalizare medie din producție. Acțiunea va:
– Reduce costul și timpul de pornire al activității cu de până la 10 ori, făcând investiția în automatizarea logisicii extrem de atractivă.
– Permite lansarea unor soluții necostisitoare flexibile și de mici dimensiuni, care nu vor solicita schimbări de infrastructură, timpi morți / întreruperi în producție sau expertiză proprie.
– Reduce cu peste 50% costurile de producție.
– Oferi o flexibilitate fără precedent în fabrică la producția de loturi mici.
IMM-urile și a firmele cu capitalizare medie sunt invitate să transmită propuneri pentru a participa la programul de accelerare. Apelurile pentru transmiterea de propuneri se vor deschide în perioada:
– 2018: 1 septembrie – 30 noiembrie
– 2019: 1 septembrie – 30 noiembrie
Despre ce este acest sondaj și de ce vă privește
Acest sondaj se referă la un portal web on-line („Marketplace”) în care producătorii finali pot găsi furnizori și experți care să-i ajute să își îmbunătățească și să automatizeze logistica. Cu toate acestea, acest portal „Marketplace” va merge dincolo de a fi doar un „spațiu de întâlnire” și își propune să fie o platformă bogată în conţinut şi caracteristici pentru facilitarea colaborării încrucişate (intersectoriale) și a planificării, conștientizării, formării profesionale și îmbunătățirii proceselor software. În general, va oferi toate serviciile care îi vor ajuta pe producători, ca utilizatori finali ai acestor servicii, să găsească cele mai bune soluții logistice, eficiente din punct de vedere al costurilor, dar și pe furnizori pentru a-și prezenta realizările, pentru a ajunge la mai mulți clienți și chiar pentru a-și extinde ofertele. Vă rugăm să ne oferiți 10 minute din timpul Dv. pentru a complete chestionarul de mai jos. Chestionarul conţine 11 întrebări. Făcând acest lucru, DUMNEAVOASTRĂ veți decide care sunt cele mai importante caracteristici și servicii care vor face ca acest „Marketplace” să vă fie cu adevărat util și să aibă succes.
Aveţi, în continuare, şi varianta în limba română a acestui chestionar, pentru a vă facilita completarea chestionarului disponibil online. În cazul în care nu doriţi completarea chestionarului online, vă rugăm să completaţi chestionarul următor în limba română şi să îl transmiteţi la apmr@industriamobilei.ro până în 16 februarie 2018.
Notă privind caracterul anonim al informaţiilor furnizate
Acest sondaj este anonim. Înregistrările răspunsurilor la sondaj nu conțin informații de identificare despre dvs., cu excepția cazului în care o întrebare din anchetă solicită această informaţi în mod expres. Dacă ați utilizat un jeton de identificare pentru a accesa acest sondaj, vă asigurăm că acest jeton nu va fi stocat împreună cu răspunsurile dvs. (lucru valabil pentru chestionarul on line). Acesta este gestionat într-o bază de date separată și va fi actualizat numai pentru a indica dacă ați mai participat sau nu la acest studiu. Nu există nicio modalitate de potrivire a jetoanelor de identificare cu răspunsurile la sondaj.
Informații generale
- Numele firmei (opţional)
- Persoana de contact şi poziţia în cadrul companiei (opţional)
- Felul organizaţiei (alegeţi unul):
- Firmă de producţie
- Producător de soluţii logistice de producţie (robotică/vehicule conduse automatizat (AGV-uri), componente)
- Furnizor de AGV-uri (AGV-uri independente) (vehicule conduse automatizat independente)
- Integrator robotică
- Centru de competenţă/ Centru de inovaţie digitală
- Universitate / organizaţie de cercetare
- Asociaţie de afaceri
- Organism public
- Consultant independent / expert
- Altele (indicaţi): ………………………………………………………………….
- Organizaţia dvs. este IMM:
Da
Nu
Nu se oferă răspuns
- Ţara:
- În ce măsură v-ați aștepta să găsiți următoarele servicii / caracteristici și produse în portalul piață? (de la 1 la 5)
Exemple de soluții la cheie
Aplicații / industrii acoperite
Formare și web
Simularea fabrica / proces
Rețele și evenimente
Analiza proceselor / Consultanță pentru experți
Post-vânzare (întreținere, piese de schimb, etc.)
(1 înseamnă că nu vă așteptați deloc să găsiți acest serviciu / facilitate în portalul piață
5 înseamnă că sunteţi siguri că doriţi să găsiți acest serviciu / facilitate pe piața on line)
- Ce informații doriți să fiți prezentate în articole referitoare la cele mai bune practici și povești de succes? (selectați până la 3) (Selectați cele mai importante 3 opțiuni)
Numele furnizorului
Timpul necesar implementării soluţiei
Costul final
Beneficiile implementării prin intermediul pieței
Costul iniţial
Scurtă descriere a cazului
Industria în care s-a aplicat
Reducerea costului de producție
Nume de utilizator final
Altele:
- Presupunând că vă așteptați să reduceți costurile de achiziție și administrare cu participarea dvs. pe piață, cum ați aștepta să se întâmple acest lucru? (Selectați cele mai importante 4 opțiuni)
Prin găsirea mai rapidă a celei mai bune soluții
Prin niveluri standard ale serviciilor indiferent de furnizor
Prin găsirea mai rapidă a furnizorilor necesari
Prin regăsirea tuturor furnizorilor necesari din lanţul valoric într-un singur loc
Prin planificarea mai rapidă a unei soluții
Prin obținerea și compararea mai multor oferte de la diferiți furnizori
Prin accesul la documentație adecvată privind procedurile de achiziție
Prin crearea de rețele de contacte (networking)
Având acces la evaluările făcute de alţi utilizatori și alegerea soluţiei celei mai potrivite pentru cazul dvs., reducând astfel costurile de călătorie și alte costuri neprevăzute ale unei oferte nereușite
Prin citirea ghidurilor și tutorialelor, reducând astfel riscurile și eforturile de cercetare
Prin costuri de dezvoltare mai mici datorate planificării online
Prin facilitarea comunicării și a schimbului de materiale cu / între utilizatorii finali și furnizori
Prin campanii comune de instruire și de marketing
Altele (enumeraţi):
- Ce tipuri de planificare ați aștepta să realizaţi cu un furnizor / utilizator final înainte de a implementa efectiv o soluție? (Selectați cele mai importante 2 opţiuni)
Calculator de economii / de investiții
Încărcarea unui model CAD al planului halei / halelor de producţie și obținerea de oferte
Calcularea eficienței logisticii
Simulare inițială simplă și soluții propuse
Simularea fluxului de materiale
Simularea migrării spre noua soluţei propusă
Evaluarea maturităţii soluţiei
Chestionar tehnic simplu
Altele (enumeraţi):
- În ce măsură, pe o scară de la 1 (nu este deloc important) până la 5 (foarte important), sunteţi de acord că următoarele funcționalități şi caracteristici ar trebui incluse în piaţa on line? (de la 1 la 5)
Vreau să găsesc un expert care să se ocupe de organizarea tuturor activităților necesare pentru implementarea unei soluții 1 2 3 4 5
Vreau să citesc cele mai recente știri din industrie
pe portalul-piață 1 2 3 4 5
Vreau să citesc despre cele mai bune practici
și povești de succes 1 2 3 4 5
Vreau să am un ghid privind modul de
pregătire a unei soluții
logistice automatizate 1 2 3 4 5
Vreau să am acces la un catalog de furnizori,
experți și consultanți 1 2 3 4 5
Vreau să cumpăr instantaneu produse
și servicii online 1 2 3 4 5
Vreau să văd istoricul unui furnizor în cadrul pieței
(cum ar fi: soluțiile implementate,
noi servicii / produse, blog) 1 2 3 4 5
Vreau să văd etichete specifice de preț (sau categorii
după preţul cerut) pentru fiecare
furnizor, produs și serviciu 1 2 3 4 5
Vreau să găsesc informații despre finanțare
și alte oportunități financiare 1 2 3 4 5
Vreau să pot discuta online cu alți utilizatori finali,
să postez întrebări etc. 1 2 3 4 5
Vreau să pot publica anunțuri de mică publicitate (cum ar fi să solicit servicii și furnizori,
să contactez un utilizator final) 1 2 3 4 5
(1 înseamnă că nu sunteți de acord cu afirmația respectivă
5 înseamnă că sunteți total de acord cu afirmația respectivă)
- Care sunt principalele servicii pe care le-ați aștepta de la un Birou de asistență în legătură cu piața? (Selectați maxim 3 opţiuni – cele mai importante 3 opţiuni)
Informații despre starea (situaţia) unei cereri de ofertă
Asistență tehnică obişnuită
Serviciu de informare privind modul în care funcțioează piața, care sunt beneficiile, opțiunile de aderare etc.
Cum puteți lua legătura cu un utilizator final, cu un furnizor sau cu un partener
Serviciu de recomandări de potenţiali parteneri de afaceri (matchmaking) (recomandări de potențiali clienți, furnizori sau / și parteneri)
Ajutor la completarea unei cereri de ofertă
Recenzii și / sau plângeri privin furnizorii și / sau utilizatorii finali
Informații despre iniţiativa L4MS și consorțiul iniţiativei
Informații despre evenimente viitoare legate de piață
Alte (precizaţi care):