INDUSTRY TRANSILVAN GROUP, o afacere de familie de 35 de ani, care s-a dezvoltat continuu, depășind limite și granițe
Prin cele 8 activități diferite, dezvoltate de Grupul Industry Transilvan, sunt realizate produse care se comercializează în 25 de țări și au ajuns la sute de mii de oameni.
De la un atelier de prelucrare, la fabrică de mobilă cu contracte în afara țării
„Înainte de Revoluție aveam un atelier mic de prelucrare, făceam mobilă sculptată. După 90, în februarie, împreună cu tatăl meu, am deschis o mică întreprindere, “Străduința”, unde am angajat 7 oameni. Eu nu aveam încă 20 de ani. Tata condusese o fabrică de cherestea, producție de uși, ferestre, panouri. Am început să lucrăm pentru o galerie de firme din Italia, 30 de ani am produs pentru acestea. Produceam mic mobilier. Ne-am dezvoltat, pentru că valuta era scumpă, și noi am reinvestit totul. Produsele realizate erau valorizate corect de parteneri. În 91 am devenit SRL. Erau vremuri bune atunci, lucram zi și noapte. 5 ani am fost scutiți de taxe și impozite pentru că aduceam valoare adăugată mare produsului și valută în țară”, și-a reamintit cu plăcere Ferenc Pop, fondatorul companiei.
După 10 ani, începe construcția Industry Transilvan Group
A doua activitate dezvoltată a fost comercializarea de utilaje pentru producția de mobilă.
„În 2000 tata a intrat în politică, a devenit primar, iar eu am preluat compania total. Atunci am început să dezvolt afacerea și pe alte domenii. Simțeam că trebuie să stau ca un păianjen, pe mai multe picioare. Cunoșteam foarte bine industria mobilei și nevoile ei și am început să aduc utilaje și echipamente pentru producție din Italia, Cehia, Slovenia, Polonia și Bulgaria, pe care le comercializam în România. Eram doar 5 firme care comercializau utilaje atunci. Aveam circa 1.000 de tipuri de utilaje și le vindeam sub marca Tornado Industry. Am avut mare succes, iar banii câștigați prin această afacere îi reinvesteam în fabrica de mobilă”, explică Ferenc Pop.
Continuă dezvoltarea cu exploatarea primară a lemnului
„Am mai introdus și activitatea de exploatare și prelucrare primară, am fost primii care am lucrat cu roboți în pădure.”
În 2006, Grupul cumpără o fabrică de textile
„Eu am cumpărat această întreprindere ca pe o afacere imobiliară, activele m-au interesat, dar când am intrat în fabrică am găsit 110 angajați și nu am avut inimă să-i las fără locuri de muncă. Era o fabrică de produse textile – făcea stofe, plușuri – ridicată în 1972, o afacere imensă pe vremea comunismului, avusese 2000 de angajați. Producea pentru piața din Rusia. Am reinvestit, am rebranduit afacerea, iar acum Dekoratex este singura firmă cu capital românesc, care mai produce textile pentru mobilă aici, în România. Lucrăm pentru fabrici de mobilă, ateliere de tapițerii și pentru CFR. Ar fi fost o afacere foarte bună, dacă nu se deschideau toate porțile către Est și nu ar fi ajuns pe piața europeană textile ieftine din China, Pakistan, India. Ne ține în picioare Departamentul de creație, pentru că personalizăm stofele, iar acestea sunt țesute, nu tricotate. Am investit în imprimante de mare capacitate, facem și stofe imprimate”, susține proprietarul afacerii.
În 2005, începe producția de bricheți și peleți
„Am început această nouă activitate ca să prelucrăm deșeurile de la fabrica de mobilă. Dar am dezvoltat o linie mai mare, astfel că am început să preluăm și deșeuri de la alți producători, din apropiere. Prelucrăm deșeurile de la vreo 200-300 de fabrici și ateliere. Avem o capacitate de producție de 8 – 10.000 de tone/an.”
În 2008-2009, ridică un centru comercial
„Pe 8.000 de mp am ridicat acest centru comercial cu ideea că Grupul nostru trebuie să aibă și un venit pasiv. La început ne ocupam noi de unele magazine din mall, dar ulterior am închiriat spațiile.”
35 de ani de producție de mobilă
La fabrica de mobilă, Industry Transilvan produce mobilier de uz general, realizat în mare parte din rășinoase, dar în ultima vreme a început să producă și din fag și stejar.
Momentele de cumpănă au fost în anul 2008
„E anul în care s-a instalat criza economică, am pierdut clienți, am pierdut credite bancare. Pierderile s-au ridicat la 1,5 milioane de euro. Aveam 350 de angajați, iar momentul a fost extrem de dificil. Dar oamenii au avut încredere în mine, în caracterul meu de luptător. Am reorganizat totul, am reconstruit, am reușit să ne ridicăm, pentru că simțeam, aveam o credință mare că pot”, spune cu emoție Ferenc Pop.
2014, cel mai bun an al fabricii de mobilă
„Încă din 2006 produceam pentru JYSK, dar vârful de producție a fost în 2014. Trimiteam 2 camioane pe săptămână. 16 ani am lucrat pentru acest retailer. De prin 2018 această afacere a început să scadă, iar după pandemie nu și-a mai revenit, astfel că, din 2022, am întrerupt relația cu JYSK.”
În anii de vârf, 2017-2018, în Grupul Industry Transilvan lucrau 350 de angajați, printre care se aflau și câteva zeci de angajați ai magazinelor din mall-ul ridicat de grup. Acum sunt 125 de oameni. Compania exportă mobilier în Europa, respectiv în Italia, Germania, Franța, Spania, Ungaria, iar în urmă cu 5 ani, a intrat și pe piața din România. Inițial, produsele erau comercializate exclusiv pe Emag, dar odată cu intrarea în activitate a fiicei proprietarului, Industry Transilvan și-a dezvoltat propria platformă de vânzare de mobilier www.transilvan.ro.
În 2018, Eszter Pop i se alătură tatălui pentru a duce afacerea familiei mai departe
„Suntem amândoi asociați în firmă, cu drepturi egale, suntem parteneri. Pe mine mă bucură prezența lui Eszter, pentru că văd un viitor pentru această afacere.”
Platforma care schimbă dinamica afacerii
Imediat după încetarea colaborării cu JYSK, managementul Industry Transilvan se reorientează spre vânzarea produselor în mediul online.
„Am dezvoltat o platformă, avem peste 700 de articole la vânzare. Elementele sunt întotdeauna pe stoc, astfel că se pot asambla rapid, iar produsele de mobilier se livrează în două zile. Pentru mobilierul de brad am dezvoltat și o altă strategie, am găsit soluția vopsirii lui în 24 de culori, pentru a fi mai atractiv pentru clienți. Iar, în ultimul an, am început un nou proiect cu mobilier transformabil: scară-scaun, paturi cu mai multe destinații, șezlong care este și băncuță de grădină sau băncuță de grădină care se transformă în masă de grătar”, explică fondatorul grupului.
„Românii apreciază produsele noastre pentru că sunt realizate în țară și sunt de calitate superioară. La fiecare produs livrat, trimitem și un mesaj scris către clienți în care le spunem că produsul a fost realizat în țara noastră, cu oamenii noștri și are valoare adăugată. Am primit feed-back-uri de apreciere. Lucrăm acum la creșterea brandului, pentru că vrem să asocieze imaginea cu produsele. Și încercăm cât mai mult să promovăm calitatea, produsele interesante, unice”, ne explică cu modestie și delicatețe Eszter Pop, partener Industry Transilvan Group.
Din 2024, Industry Transilvan este parte activă în proiectele de refacere și remobilare a castelelor și muzeelor
„Lucrăm cu o echipă de specialiști: proiectanți, designeri, istorici, care coordonează aceste proiecte și ne înțelegem foarte bine. Acum lucrăm la Muzeul Comunismului, unde suntem coordonatori de proiect. Sunt 3 etaje, peste 3.000 mp, cu scopul de a arăta viața pe vremea respectivă. Se dorește ca tinerii să poată vedea virtual cum ar fi dacă ar trăi ei în comunism. Vom crea mobilier unic, vom elabora colecții de mobilier de atunci, cum ar fi colecția Miorița *pentru cunoscători”, spune – cu mândrie că participă la ceva unic – Ferenc Pop.
Din 2024, Industry Transilvan participă la expoziții internaționale în afara Europei, pentru a cuceri și alte piețe. Anul trecut a fost la Index Dubai, iar anul acesta compania a expus, în premieră, la ICFF New York și a revenit la expoziția din Emiratele Arabe Unite.
Nu aștepta miracolul. Fii miracolul!
„Don’t wait the miracle. Be the miracle! este sloganul care mă definește. Așa că sunt mereu focusată pe creație unică, dezvoltare, pe a fi diferiți și a face lucrurile la cel mai înalt nivel. Acum ne concentrăm pe producția de mobilă premium. La ambele evenimente internaționale, de anul acesta, ne-am prezentat cu mobilă elegantă, modernă, în care am încorporat produse smart. Și feed-back-ul a fost unul pozitiv, profesioniștii le-au admirat, am avut discuții bune și sperăm la colaborări pe termen lung”, susține Eszter Pop.
În septembrie, Industry Transilvan revine la BIFE-SIM, Evenimentul care Reunește Comunitatea Industriei de Mobilă din România
„Suntem mândri să prezentăm și aici, acasă, în România, revoluționara noastră colecție de Mobilier Inteligent – o fuziune inovatoare între echipamente elegante de ultimă generație, măiestria lucrului în lemn masiv și tehnologie de vârf, concepută pentru a ridica experiența locuirii moderne la un nou nivel. La Industry Transilvan, nu producem doar mobilier. Dăm viață viziunii tale. Fiecare creație este complet personalizată, exclusivă și adaptată stilului și nevoilor tale unice. Proiectăm piesa la care ai visat dintotdeauna – una care să fie doar a ta. Fie că amenajezi o locuință vizionară, un birou high-end sau un spațiu de ospitalitate inspirațional, Colecția de Mobilier Inteligent este expresia supremă a luxului, inteligenței și experienței senzoriale.”
Incursiunea în povestea INDUSTRY TRANSILVAN GROUP a fost o onoare pentru redacția Revista MOBILA. Nadina Nedelea și Didi Rus vă mulțumesc pentru că existați în această industrie și că ați împărtășit cu noi momentele care v-au definit drumul. Sunteți un exemplu de curaj, încredere, seriozitate și responsabilitate și ne mândrim că sunteți membri ai Asociației Producătorilor de Mobilă din România și că duceți mai departe această frumoasă tradiție a prelucrării lemnului.