„TWENTYTHIRTYFIVE”: Virgil Abloh & Vitra pentru casele de mâine
Talentatul și prolificul Virgil Abloh prezintă o nouă instalație, „TWENTYTHIRTYFIVE”, în incinta Zaha Hadid’s Fire Station din campusul Vitra, Weil am Rhein
În iunie a fost luna reuniunii internaționale anuale de la Basel, a iubitorilor și dealerilor din lumea artei și a designului. Și, ca de fiecare dată, unul dintre cele mai importante momente ale acestor câteva zile a fost Vitra Summer Party din vecinătatea Weil am Rhein. Așadar, într-o seară lungă de vară, în fiecare an, cîteva mii de oaspeți s-au bucurat de natură printre exemplarele colecții de mobilier ale exemplarilor designeri și arhitecți, precum furnicile se bucură de o cutie de ciocolată la un picnic.
Petrecerea din acest a avut ca invitat un DJ special: inginerul, arhitectul, designerul, creatorulde modă, artistul și (există ceva ce nu poate face?) directorul artistic al casei Louis Vuitton menswear, americanul Virgil Abloh. Denumirea de DJ a fost doar un bonus de excelență, având în vedere că Abloh și-a sărbătorit deschiderea noii sale instalații „TWENTYTHIRTYFIVE” în incinta Zaha Hadid’s Fire Station din campusul Vitra, unde și-a dezvăluit trei noi produse, ediție limitată, realizate împreună cu Vitra.
Este o colaborare ușor de înțeles: tanărul favorit “multidisciplinar”, adept al narațiunior deconstructiviste și reconstructiviste care afirmă „cred în modernism”, întâlnește un producător cu o puternică moștenire modernistă, cu talent pentru identificarea și imbrățisarea avangardei. Ceea ce este interesant este faptul că această colaborarea nu este orientată spre majoritatea obișnuiților campusului Vitra, ci către „generația emergentă”.
„TWENTYTHIRTYFIVE” este o instalație în două părți ce sugerează modul în care, în opinia lui Abloh, mediul în care trăim ne influențează drumul în viață și deciziile în ceea ce privește gustul. Prima secțiune, „Trecut / Prezent”, se referă la interacțiunea dintre o persoană tanără și mediul său de origine. Sunt obiecte familiare, unele originale, cum ar fi un birou vintage pentru copii Jean Prouvé și scaunul Bubble a lui Eero Aarnio din 1968. Altele au fost remixate, cum ar fi o bancă Eames convertită într-un ferăstrău și o pereche de Nike Jordans redesenată de firmă Off-White a lui Abloh. A doua secțiune, „Mâine”, este un mediu speculative de tip workshop/living pentru același individ, ca adult în anul 2035. CEO-ului Vitra, Nora Fehlbaum: „Adolescentul a devenit un lucrător creativ care își transformă amintirile și experiențele culturale și sociale în propriile sale produse …”
Expoziția este în mod clar autobiografică. Această remixarea pe care Abloh o face chiar în imensa sa creație reflectă caracterul extrem de eclectic al contextului cultural contemporan. Datorită lumilor eterogene deschise de tehnologia inteligentă a telefonului și a ubicuitătii, devine din ce în ce mai greu să înțelegem de unde venim și cine suntem. Dacă proiectul se referă la rezolvarea problemelor, probabil problema pe care Abloh a incearcat să o rezolve prin lucrarea sa este pericolul ca generația emergentă menționată mai sus să nu aibă nici context, nici narațiune individuală și incearcă, astfel, să-i ajute pe tineri să-și construiască una. El vede rezultatele acestei eterogenități într-o lumină pozitivă și afirmativă: „Pentru mine, este o generație care are o estetică diferită”, spune el, „pentru mine este o mișcare de artă”.
Trei obiecte din secțiunea „Mâine” a expoziției au fost produse de Vitra în serie limitată, de testare pentru ceea ce pare a fi o colaborare comercială mai extinsă. Deocamdată, edițiile cuprind două remixuri și o piesă nouă: lampă Petit Potence a lui Jean Prouvé primește un strat de lac portocaliu luminos și o lampă cu LED într-o cușcă. Scaunul Antony al lui Prouvé primește, de asemenea, o actualizare a lacului portocaliu („portocaliu este o culoare periculoasă … vrei să o iei la pumnii”) și un scaun transparent de plexiglas pentru a atrage privirea asupra structurii. În instalație, există un perete de 999 blocuri ceramice goale, glazurate – fiecare numerotat individual. Acestea sunt, de asemenea, o ediție și pot fi cumpărate și scoase din expozitie. In acest fel, cumparatorul poate schimba chiar viziunea lui Abloh despre „mâine”.
Sursa: wallpaper.com