Tendințe de design văzute de Bazzi Group la Salone del Mobile.Milano 2025
Cu o lună înainte de deschiderea oficială a evenimentului de la Fiera Rho-Pero, echipa Bazzi Group își punea întrebarea: care vor fi tendințele dominante ale ediției? Acum, privim înapoi cu claritate și confirmăm: umanitatea, sustenabilitatea și memoria stilistică au fost în centrul scenei.
Inspirația a venit încă din campania de comunicare „Thought for Humans”, lansată de Salone del Mobile.Milano pentru a atrage arhitecți, designeri de interior și pasionați de design. Obiectivul a fost clar formulat: designul trebuie să redevină profund uman, să pună accent pe relații și emoții. Maria Porro, președinta Salone del Mobile.Milano, declara în acel context: „Am considerat întotdeauna Salone del Mobile un instrument esențial pentru a genera oportunități de dezvoltare și creștere în sector, pentru a crea dialoguri interculturale, a apropia disciplinele și a aduce lumină asupra orașului Milano.”
Campania vizuală a accentuat această idee prin imagini fluide, materiale naturale precum lemnul și accente metalice industriale, ca o punte între designul modern și cel al viitorului. Însă întrebarea a persistat: va fi Salone 2025 dominat exclusiv de minimalism, forme esențiale și tonuri neutre?
Răspunsul Bazzi Group a fost nuanțat. Deși accentul a fost pus pe viitor, unii dintre expozanții din Brianza – regiune cu tradiție în mobilier de lux – au readus în atenție stilurile clasice, reinterpretate contemporan: barocul și neoclasicul au fost regândite cu simț al proporției și al detaliului.
Mocha Mousse – Căldura nuanțelor neutre
Conform previziunilor Pantone, nuanțele neutre au jucat un rol esențial în amenajările interioare. Culoarea Mocha Mousse – un maro rafinat, catifelat – a fost omniprezentă în tapițerii curbate și confortabile, realizate din texturi moi, precum bouclé. Catifeaua mată din mătase sau in, în tonuri lăptoase, a completat o paletă caldă, elegantă și extrem de versatilă.
Total White – Eleganță atemporală
Albul a dominat standurile cele mai luminoase și sofisticate, într-o reinterpretare actuală a neoclasicismului. Mobilierul lăcuit din lemn, bufetele, consolele și finisajele din marmură au contribuit la conturarea unor spații echilibrate, în care eleganța s-a exprimat prin simplitate și proporție.
Nouveau 1900 – Revenirea brocartului
Țesăturile brocart, readuse în prim-plan de casele textile de prestigiu, au fost prezentate în nuanțe contemporane – bej, alb-călduros, tonuri pastelate de roz, piersică sau albastru cerulean. Spre deosebire de anii anteriori, brocartul de acum a avut un finisaj mat, devenind o alegere sofisticată pentru draperii, tapițerii și accesorii.
Musk & Green – Între clasic și sustenabil
Verdele ca mușchiul de copac, profund și nobil, a fost una dintre vedetele târgului, folosit mai ales pentru catifelele moi și luxoase. Îmbinând farmecul stilului clasic cu imperativele sustenabilității, nuanța a fost omniprezentă în spații amenajate ca veritabile oaze regenerative – grădini interioare menite să îmbunătățească starea de bine.
New Modernism – Reconstrucție prin design
Într-o epocă marcată de instabilitate globală, designul a fost un simbol al speranței și al regenerării. Noua formă de modernism a celebrat refacerea conștientă, exprimată prin mobilier cu forme blânde, tonuri pastelate și detalii metalice discrete. De la birouri la biblioteci, fiecare piesă a transmis o notă optimistă, fără ostentație.
Shimmering Dark – Jocuri de transparență
Pentru iubitorii de lux discret, sticla fumurie și suprafețele transparente în nuanțe închise – pământii, negre, plumburii sau cafea – au oferit accente sofisticate. Aceste materiale au fost utilizate pentru biblioteci, dressinguri și mobilier destinat spațiilor exclusiviste: birouri executive sau reședințe urbane high-end.
The Fabulous 60s – Ironie și spirit vintage
Estetica anilor ’60 a revenit în forță, cu imprimeuri geometrice pentru textile, placări decorative monocrome și tapet cu motive iconice. Obiectele decorative cu aer ironic – sculpturi, picturi, instalații – au completat spațiile cu o notă ludică și inteligentă, propunând o reinterpretare creativă a societății contemporane.
Salone del Mobile 2025 a inclus și Euroluce – secțiunea dedicată designului de iluminat – unde sute de creații au ilustrat spectrul complet: de la interpretări clasice la soluții inteligente pentru case conectate. Însă Salone nu s-a limitat la spațiile târgului. Milano a vibrat, ca de obicei, printr-o efervescență urbană: instalații, performance-uri, expoziții și proiecte multidisciplinare au redefinit granițele dintre design interior, artă și tehnologie. Cartierul Brera, zona Tortona și Universitatea de Design și-au afirmat din nou statutul de epicentre creative.
Sursa: bazzi-group.com
Articole despre designul interior al anului 2026 AICI