Home / Industria Mobilei  / Studiu al companiei Lectra privind industria de mobilier tapițat la nivel mondial: tehnologiile sunt indispensabile

Studiu al companiei Lectra privind industria de mobilier tapițat la nivel mondial: tehnologiile sunt indispensabile

Industria mobilei tapițate se află într-o perioadă de schimbare fără precedent. Ca reacție la provocările acesteia, companiile din Europa de Vest și America de Nord își concentrează eforturile pe optimizarea proceselor, dezvoltarea proiectării și produsului precum și pe instruirea și formarea angajaților. Întreprinderile din China și din Europa de Est pun accentul în special pe soluții moderne de croi acompaniate de optimizarea proceselor (de producție) și de formarea profesională. Aceasta este concluzia unui studiu global efectuat pe un eșantion reprezentativ de producători de mobilier tapițat.

 

Compania Lectra, o firmă specializată în tehnologii integrate de croire în piele și țesătură, în comun cu Centrul pentru Studii Industriale (Centre for Industrial Studies – CSIL) au intervievat persoane cu putere de decizie și manageri din industria mobilei tapițate din China, Europa de Vest și de Est precum și din America de Nord.

 

Ce rol joacă tehnologia în procesele dumneavoastră de producție? Care sunt provocările dumneavoastră cele mai presante? Ce strategii implementați pentru a răspunde acestor provocări?

 

Pe lângă unele aspecte comune care pot fi identificate în cele patru regiuni, răspunsurile arată diferențe semnificative între America de Nord și Europa de Vest, pe de o parte, și China și Europa de Est, pe de altă parte.

 

grafic 1Europa de Vest și de Est: o relație de complementaritate

Începând cu anii 1990, un număr tot mai mare de companii din Europa de Vest au relocat o parte a producției lor în Europa de Est pentru a profita astfel de costuri de producție mai mici și proximitatea față de marile piețe de consum ale Europei de Vest. Rezultatele sondajului reflectă pe deplin această strânsă relație. Persoanele din Europa de Est, intervievate în cadrul sondajului, au indicat ca și deziderat suprem creșterea capacității de producție cu până la 40%. Companiile poloneze se află în prezent printre cei mai mari producători de pe piața mobilei la nivel mondial. Cu toate acestea, producția în Europa de Est presupune încă o utilizare pe scară relativ mare a forței de muncă. În opinia societăților de profil din Europa de Est consecințele lipsei forței de muncă și menținerea marjelor de profit pot fi gestionate și, respectiv, contracarate cel mai bine prin intermediul soluțiilor inovatoare de croire. Pentru 77% din aceștia tehnologiile inovatoare, de automatizare sunt indispensabile și intenționează ca în viitor să le dea o (tot) mai mare pondere.

 

grafic 229% dintre respondenții din Europa de Est si 21% dintre cei din Europa de Vest își propun atingerea obiectivelor stabilite prin optimizarea proceselor – cum ar fi procese de producție suple, reducerea erorilor din producție și a rebuturilor, precum și o mai mare transparență a proceselor de producție. Pentru a ține pasul cu cererea de consum, companiile trebuie să obțină cicluri de producție mai scurte cu o concomitentă varietate de opțiuni și materiale. Ei trebuie să poată prelucra tipare și produse modulare mai complexe cu opțiuni de ajustare integrate și să ofere prețuri competitive în același timp.

 

Investițiile planificate în cele două zone indică intenția de continuare pe calea urmată până în prezent. Companiile din Europa de Vest se vor concentra pe mai departe pe dezvoltarea proiectării și a produsului, în mod special pentru a fi în măsură să satisfacă cererile de personalizare, în timp ce firmele din Europa de Est își vor extinde capacitățile de producție în scopul consolidării poziției lor în lanțul valoric.

 

grafic 3„Made in USA“: producătorii doresc să își modernizeze echipamentele de producție

Producătorii americani de mobilier tapițat au indicat ca obiective corporative prioritare o mai înaltă eficiență în producție și o mai rapidă lansare pe piață (ambele cu câte 22,3%). Totodată America de Nord este și cea de-a doua regiune ca valoare procentuală a numărului de respondenți (persoane intervievate) care au declarat că tehnologia automatizată este indispensabilă pentru operațiunile lor. Jumătate dintre respondenți ar dori să mărească utilizarea tehnologilor în companiile lor. Cu toate acestea companiile americane sunt cele care, în prezent, au cea mai mică proporție a implementării de soluții de croi CNC sau realizare virtuală a prototipurilor (virtual prototyping) în comparație cu celelalte regiuni. Această situație se datorează, printre altele, și faptului că multe companii și-au mutat producția în țări cu salarii reduse. Numărul lor, însă, se va modifica cel mai probabil după ce producția locală va deveni din nou interesantă din punct de vedere financiar și logistic. Spre deosebire de producătorii de mobilier din Europa de Vest, care își realizează din ce în ce mai mult producția în Europa de Est, companiile din America de Nord își vor extinde capacitățile de producție internă. Pentru a putea îndeplini acest deziderat companiile, după mulți ani de delocalizare (offshoring), vor fi nevoite să își modernizeze instalațiile de producție, adică să se retehnologizeze. Astfel investițiile în automatizare sunt parte indispensabilă a strategiilor de creștere pentru producătorii de mobilier tapițat.

 

grafic 4Producătorii chinezi: pionieri ai digitalizării?

Cele două provocări principale pentru producătorii chinezi sunt lipsa forței de muncă specializate și timpi de livrare mai mici. Lipsa forței de lucru calificate este estimată de către producătorii la nivel mondial ca fiind îngrijorătoare. În aceste condiții, companiile chineze și cele din Europa de Est descriu situația ca fiind deosebit de anevoioasă, deoarece ele sunt furnizorii numărul unu ai brandurilor nord-americane și vest-europene. Însă și cererea lor internă este în creștere: în prezent China este considerată a fi cea mai mare piață de desfacere din lume pentru mobilierul tapițat. Target-urile menționate cel mai des de producătorii chinezi sunt: o mai mare eficiență (22%) urmată de reducerea timpilor de lansare, respectiv introducerea pe piață (18%) și de creșterea marjelor de profit (17,4%). Pentru a atinge aceste obiective companiile chineze trec de la realizarea manuală a producției la procesele de fabricație digitale. La implementarea de soluții de croi CNC computerizate, producătorii chinezi sunt pe locul doi, după Europa de Est. China are, totodată, și cel mai mare număr de respondenți (17%) care au declarat că, deși încă nu utilizează tehnologii de automatizare în procesele lor de producție, se gândesc la schimbarea acestei stări de fapt.

Rezultatele studiului pot fi găsite la adresa: http://go.lectra.com/Market-research_Registration_DE.html

Review overview
NO COMMENTS

POST A COMMENT