SIGSTRAT își păstrează clienții și caută noi piețe de desfacere
Elisabeta Kertesz, director general SIGSTART: „Credem ca nu exageram dacă spunem ca anii 2020 și 2021 nu au fost tocmai favorabili pentru industria prelucrării lemnului. Restricțiile și panica provocate de pandemie și-au arătat efectele.”
Managementul SIGSTRAT a luat decizia participării la Târgul Internațional de Mobilă, Echipamente și Accesorii de la București, pentru a-și consolida poziția pe piața internă și s-a dovedit că nu a greșit.
„Organizarea BIFE-SIM 2021 ne-a bucurat foarte mult pentru ca ne-a dat speranța că vom ieși din impasul provocat de restricțiile pandemiei. Deși expoziția a fost mai modestă, cu vizitatori mai puțini față de anii precedenți, putem spune că participarea a fost un succes pentru SIGSTRAT. Ne-au vizitat mulți parteneri vechi și potențiali clienți noi”, spune Elisabeta Kertesz.
Închiderea școlilor și restricțiile hoteliere din toată Europa au avut un efecte asupra comercializării elementelor mulate: scaune și mobilă pentru școli sau pentru HoReCa.
„Dar și aici se simte o tendință de creștere, în ultimele 3-4 luni. Din fericire, în 2021, atât partenerii noștri de lungă durată cât și colaboratorii noi și-au arătat interesul că vor să revină în forță. Se arată o tendință de creștere în ceea ce privește placajul de fag, la care suntem acoperiți cu comenzi până în martie 2022. Surprinzător, și ceea ce ne bucură foarte mult, este că majoritatea acestor comenzi sunt pe piața românească”, explică directorul general SIGSTRAT.
Costuri de producție mai mari
„Majorarea tarifelor la materiile prime și la energie ne-au forțat să creștem și noi prețurile. Clienții noștri sunt conștienți de situația de pe piața românească și europeană și au înțeles că avem costuri de producție mai mari”, spune directorul general SIGSTRAT.
Clienți statornici
SIGSTRAT exportă produse de mobilier preponderent în Franța, Germania, Olanda, Suedia și Ungaria, dar și în alte țări europene, iar placaj în Austria, Italia, Slovenia, Croația și Ungaria.
„Avem o capacitate de producție lunară de cca. 500 mc de placaj si 100 m³ produse mulate, cu un consum anual de cca. 12.500 – 13.000 m³ bușteni de fag. 60% din placajul produs de noi merge pe piața internă, iar restul la export. În ceea ce privește mesele și scaunele, ponderea mai mare este pe export, deși sunt semne clare de creștere și pe piața autohtonă”, ne declară managementul SIGSTRAT.
Planuri mari pentru 2022
„Am început și sperăm ca până la sfârșitul anului 2022 să încheiem un proiect amplu de introducerea și folosire a energiei regenerabile în consumul nostru, care ne va asigura 33% din consumul total de curent”, afirmă cu încredere Elisabeta Kertesz.
Detalii despre companie și despre produse pe sigstrat.ro
Mai multe articole despre SIGSTRAT, AICI