Salonul Internațional de Mobilă de la Milano 2024 a depășit așteptările
Cea de-a 62 ediție a Salone del Mobile.Milano a fost un succes internațional, după cum declară organizatorii, dar și participanții la eveniment. Evenimentul este confirmat ca un punct de referință pentru un sector cheie pentru economie, care promovează inovația durabilă, un program cultural de vârf, o provocare numită „evoluție” a designului, dar și a experienței. Gândit inițial ca o modalitate de a promova exportul italian de mobilă și accesorii, Salonul Internațional de Mobilă de la Milano a devenit un eveniment de marcă pentru impunerea noilor trenduri, urmărind, în același timp, descoperirea celor mai promițători designeri internaționali.
Salone del Mobile.Milano, în cifre
1.950 de mărci expozante din 35 de țări
1.060 expozanți de mobilier
105 expozanți EuroCucina/FTK
185 expozanți Bathroom
600 tineri expozanți în Salone Satellite
174.500 mp suprafață expozițională
Peste 370.000 vizitatori
cu 20% mai mulți ca la ediția de anul trecut
cu 110.000 mai mulți față de 2022
54% dintre aceștia din străinătate
6.778 jurnaliști acreditați
50,4% din străinătate
18 producători români de mobilă și decorațiuni au expus pe cea mai importantă scenă de prezentare din lume, între 16 și 21 aprilie, la Salone del Mobile.Milano.
Este vorba despre MONTANA Campeni, ROMINA Furniture, BRADUL MANECIU, DIS PROD, ECOMATRIX, ENTOURAGE FURNITURE, IMOB, LEEA’S ROOM FURNITURE, CAREL Woodworks, MOBEX Furniture, M-OLIVER DESIGN SRL, NEWEL TURNING, Nord Arin, PURE HOME COLLECTIONS, PIZETA DUE, SOLENZARA SALON, SOPHIA 2004, SZEL MOB FURNITURE.
Companiile românești au pregătit piese și colecții noi, în tendințe, pentru a-și demonstra calitatea, creativitatea și inovația în fața audienței globale. Expoziția din Italia este evenimentul emblematic al industriei de mobilă și design, atrăgând atât profesioniștii din domeniu, cât și pasionați de design din întreaga lume.
De 10 ani împreună la Salone del Mobile.Milano
Pentru industria românească de mobilă un deceniu de participare la cel mai important eveniment din lume în domeniul nostru înseamnă evoluție. Ne-am adaptat cerințelor pieței, ne-am dezvoltat, am creat colecții noi, am pus pe primul loc inovația și designul folosind, în același timp, materiale de cea mai bună calitate, în produse de mobilier executate cu atenție la detalii, cât mai aproape de perfecțiune.
„Organizatorii Salone del Mobile.Milano ne-au apreciat evoluția și determinarea, iar la această ediție ne-au oferit spațiu în Hall 3, un pavilion cu trafic mare de vizitatori, în care este promovat mobilierul modern, inovativ, de design. Astfel că cei 18 producători români prezenți la Salone del Mobile.Milano au fost vizitați de aproape 2.000 de parteneri, colaboratori sau potențiali clienți, din peste 30 de țări. S-au legat prietenii, s-au stabilit contacte, dar cel mai important este că am fost văzuți. Mobila românească a fost prezentată pe cea mai importantă scenă, alături de aproape 1.950 de expozanți și de cei mai renumiți designeri din lume”, spune Nadina Nedelea Rus, director executiv APMR.
Companiile românești participante la Salone del Mobile.Milano 2024 au fost vizitate de 1.828 de firme, dintre care 437 de firme partenere, respectiv arhitecți, designeri de interior, retaileri, distribuitori, dezvoltatori și 1.391 de contacte noi. Firmele vizitatoare au fost din toată lumea: Europa, Statele Unite ale Americii, Asia, Africa, Orientul Mijlociu. Valoarea estimată a contractelor ce pot fi încheiate de firmele românești în urma contactelor avute la Salonul de la Milano din 2024 este de circa 9,67 milioane de euro.
„Fac acest târg de 5 ani, particip la târguri internaționale de 15 ani, pot să spun că a fost unul dintre cele mai active evenimente la care am participat vreodată. A fost foarte aglomerat, business aglomerat. Cred că lumea internațională a mobilei începe să se dezmorțească. Am venit de la Salone del Mobile.Milano mult mai încrezător că se vede o luminiță la capătul tunelului, pe partea comercială”, explică Sorin Sălăgean, CEO MONTANA Câmpeni, vicepreședinte APMR.
„Poziția standului României a fost mult mai bună față de cea de anul trecut. A fost și Eurocucina anul acesta, ceea ce explică și numărul mai mare de vizitatori. Au fost mult mai mulți clienți business to business comparativ cu edițiile anterioare. Consider că a fost un eveniment bun, la care merită participat. Sper să fructificăm la maximum ceea ce am construit acolo. Soluția este să ne creștem brandurile și să fim centrați pe produse de mobilier cu valoare adăugată mare”, susține Viorel Crețu, CEO Nord Arin, vicepreședinte APMR.
„Pentru că tot vrem o poziție mai în față la acest eveniment, una dintre condiții este ca standul României să arate diferit. Cade în sarcina fiecăruia să apeleze la designeri, să arate standul într-un anume fel. Și să apeleze la designeri pentru crearea de produs. Așa îi putem convinge pe cei de la Salone del Mobile.Milano că România are design, are o altă imagine și ne vor oferi, cu fiecare an ce trece, o poziție mai bună. Trebuie să lucrăm la branding, la inovație. Să ne prezentăm altfel, să fim diferiți”, spune Elena Birtoc, CEO Carel Woodworks, vicepreședinte APMR.
„Suntem bucuroși de succesul participanților la eveniment. Am avut întâlniri la vârf cu conducerea Salone del Mobile.Milano pentru securizarea și extinderea spațiului expozițional al României la manifestarea de anul viitor și avem promisiuni ferme că vom continua și mai bine împreună”, susține Dumitru Blaga, CEO Simex, președintele Asociației Producătorilor de Mobilă din România – APMR.
Participarea României la Salonul Internațional de Mobilă de la Milano a fost susținută de Guvernul României și organizată împreună cu Asociația Producătorilor de Mobilă din România, prin Programul de Promovare a Exporturilor.
Mulțumim, realizatorilor emisiunii Casa Magazin de la Digi 24, pentru că ați vizitat Pavilionul Național al României la Salonul de Mobilă de la Milano și ați transmis deja primele impresii de la fața locului.