Prognoza culorilor pentru toamna și iarna 2023-2024, de la WGSN
Firma de prognoză a tendințelor WGSN* a dat recent publicității paleta pentru Toamnă/Iarnă 2023-2024 dezvoltată în colaborare cu COLORO, o autoritate în domeniu. Cele cinci culori alese reflectă 5 „călătorii diferite” în care vor porni consumatorii în timp ce își ajustează stilul de viață și își stabilesc noi direcții pentru viitor. Culorile sunt descrise ca „forțe motivaționale” care îi vor ajuta pe consumatori să se reconecteze la valorile pierdute din vedere în timpul pandemiei, cum ar fi vindecarea, descoperirea, transformarea, simplitatea și plăcerea.
Sănătatea și vindecarea vor fi o prioritare pentru unii, în timp ce descoperirea și călătoria vor „reaprinde imaginația” celorlalți, potrivit celor de la WGSN.
„Culorile noastre cheie surprind comportamentele în evoluție ale consumatorului și sunt sensibile la stările emoționale și la stilurile de viață în schimbare”, a declarat Jenny Clark, șeful liniei care se ocupă cu anticiparea tendințelor în domeniul culorilor la WGSN. „Credem că oamenii își vor recâștiga încrederea, iar culorile energizante vor rezona cu aceasta, conectându-i la călătorii și descoperiri și reaprinzându-le imaginația. În contrast, tonurile vindecătoare și liniștitoare vor fi atractive pentru persoanele aflate în căutarea calmului și recâștigării echilibrului dintre corp și minte.”
Paleta versatilă de culori ia în considerare și interesul consumatorilor pentru produse versatile și rezistente în timp. În acest sens, Joanne Thomas, șefa departamentului de comunicare la COLORO, mărturisea că vede apărând noi povești de istorisit deoarece „crește dorința consumatorilor de a trăi mai atent, făcând alegerile potrivite pentru ei înșiși, pentru planetă și pentru alte specii.” „Cu o înțelegere cuprinzătoare a ideii de bunăstare, designul dedicat emoției va fi esențial, deoarece consumatorii vor să se simtă sprijiniți, în timp ce își construiesc viziunea proprie asupra viitorului”, a argumentat ea.
Culorile Toamnă/Iarnă 2023-2024
Culoarea nu poate fi omisă din cursa actuală pentru cucerirea spațiului. Astro Dust (n.trad. praf astral), un ton moderat de roșu, care „evocă peisajul prăfuit și pustiu al lui Marte”, se leagă de obsesia internațională pentru explorarea interplanetară. „Pe măsură ce călătoriile spațiale plătite evoluează și turismul spațial devine o realitate, culorile universului ne vor entuziasma și ne vor inspira”, a declarat WGSN.
Deși Astro Dust semnalează o trecere la culorile „excentrice”, avangardiste, nuanța este de așteptat să ne actualizeze și îmbrăcămintea de exterior, tricotajele și machiajul. Finisajele lucioase, efectele de lemn colorat, aplicațiile cu aspect oxidat și cele din piele vor spori bogăția și tactilitatea culorii. De asemenea, aceasta servește și ca o promițătoare culoare comercială, orientativă pentru categoria interioarelor, adecvată pieselor de mobilier de dimensiuni mari, covoarelor și lenjeriei de pat, a menționat WGSN.
Era spațială modernă aduce, de asemenea, o nouă nuanță de albastru hiper-luminoasă. Influențată de noile tehnologii, Galactic Cobalt (n.trad. cobalt galactic) poartă în ea un sentiment de „evadare și realitate extinsă”, putând însă să fie folosită în mai multe moduri.
Culoarea versatilă și tehnică este o alegere naturală pentru îmbrăcămintea de exterior funcțională, tehnologia de consum și experiențele virtuale, a declarat WGSN. Totuși, bogăția nuanței Galactic Cobalt se pretează ca ton cheie foarte valoros pentru îmbrăcămintea de ocazie, accesorii și produse cosmetice. „Poate deveni multidimensională prin finisaje transformatoare, luciu satinat, metalizare și oxidare”, a adăugat WGSN.
În contrast, Sage Leaf (n.trad. frunză de salvie) îți oferă o pauză de la lumea tehnologiei. Pandemia a readus hobby-urile precum grădinăritul, gătitul și bricolajul sau reparatul, înapoi în spiritul vremii, iar WGSN se așteaptă ca aceste activități uitate până acum să încurajeze un stil de viață mai lent.
„Pe măsură ce stilurile noastre de viață continuă să se adapteze, consumatorii vor fi sensibili la suprastimulare și vor căuta ambiente și culori care reduc nivelul de anxietate și stres. Sage Leaf este un verde liniștit și așezat, care insuflă un sentiment de contemplare, odihnă și reflecție”, arată WGSN.
Așteptați-vă să vedeți cum proprietățile terapeutice ale frunzei de salvie prind viață în blănuri artificiale, tricoturi moi, jerseuri pufoase din fibre textile periate, catifea și lenjerie prespălată care emană confort. Culoarea va fi, de asemenea, importantă pentru „designul atent, simplificator” în casă, la zugrăveli și mobilier.
Apricot Crush (n.trad. nectar de caise) demonstrează că o culoare poate fi veselă, dar și hrănitoare. Descrisă de WGSN drept o „nuanță de echilibrare a vitaminelor”, nuanța moderată de portocaliu este „injecția de energie pentru [acest] sezon”.
Culoarea reprezintă un pas înainte dinspre tonurile pale și delicate către tonuri mai aprinse și mai revigorante, despre care WGSN spune că vor aduce o luminozitate caldă interioarelor și modei. „Natura decolorată de soare” a lui Apricot Crush o face pe acesta să se alăture natural culorilor neutre ale produselor pentru baie și dormitor, în același timp incluzând-o în îmbrăcămintea de relaxare, în cea sportivă și cea de exterior. „Partea sa jucăușă și restauratoare va permite alăturarea cu produsele de înfrumusețare, parfumuri, produse de îngrijire a pielii și a părului”, a adăugat WGSN.
Digital Lavender (n.trad. lavandă digitală), nuanța „liniștitoare” de violet pe care WGSN a numit-o în mai Culoarea anului 2023, echilibrează întreaga paletă de culori. Această proprietate specială de echilibrare este esențială, deoarece culoarea devine un element de bază pentru produsele care promovează sănătatea mentală și designul specific.
„Mărcile ar trebui să îmbrățișeze atributele de sănătate și bunăstare ale nuanței Digital Lavender și să o folosească pentru fitness inteligent, accesorii și îmbrăcăminte care au componente electronice înglobate în ele și diversele categorii de produse pentru antrenamente”, spun cei de la WGSN. „Vedem acest violet odihnitor ca fiind important și pentru produsele de somn din industria frumuseții, a interioarelor și a modei.”. După cum sugerează și numele, culoarea apare în forme digitale, cum ar fi realitatea virtuală (VR) și experiențele de wellness și auto-îngrijire care folosesc jocurile pe computer pentru a stimula utilizarea. Beneficiile culorii sunt potențate prin finisaje speciale – luciu și irizare.
* WGSN este o companie newyorkeză de prognoză a tendințelor, aparținând organizației Ascential. WGSN a fost fondată în 1998 în Vestul Londrei de frații Julian și Marc Worth. Emap, companie de jurnalism business-to-business (PR) și companie de expoziții, a cumpărat WGSN în octombrie 2005 pentru suma de 140 de milioane de lire sterline.
Sursă info și foto: sourcingiournal.com
Mai multe articole despre TENDINTE IN DESIGNUL DE INTERIOR, AICI