Morten Lund Petersen despre designul durabil al mobilierului
Morten Lund Petersen, managerul de sustenabilitate al mărcii Fritz Hansen, și-a asumat sarcina de a oferi o perspectivă mai profundă asupra preocupărilor legate de procesul de specificare și sustenabilitate, într-un interviu acordat scriitoarei Pauline Brettell, copywriter la Hotel Designs.
Povestea companiei Fritz Hansen este caracterizată de măiestria remarcabilă prin care produse frumoase și funcționale sunt aduse la viață. Aceste atribute de design sunt acum amplificate de impresionantul istoric al mărcilor în ceea ce privește sustenabilitatea implementată la fiecare nivel al producției. O parte din acest proces este reprezentat de facilitarea accesului la informații al designerilor, prin intermediul calculului amprentei de carbon și al impactului produselor asupra mediului.
În calitate de manager de sustenabilitate la Fritz Hansen, Lund Peterson este pasionat de colaborarea atât cu furnizorii, cât și cu experții tehnici pentru a inova soluții pentru produse durabile, asigurându-se că, prin colaborarea cu designeri, parteneri și furnizori care împărtășesc valorile mărcii, ne putem îndrepta cu toții spre schimbarea pozitivă și durabilă.
Pauline Brettell: Poate o industrie precum designul hotelier, care este orientată spre profit și își crește rata de dezvoltare, să pretindă vreodată că poate fi, cu adevărat, durabilă?
Morten Lund Petersen: Sper că da, nu este ușor, dar există o mulțime de lucruri pe care le puteți face. Renovați în loc să construiți, reparați în loc să cumpărați, cumpărați mobilier recondiționat în loc de unul nou, reduceți deșeurile alimentare, acoperiți-vă consumul de energie electrică cu un PPA (Power Purchase Agreement, contract de cumpărare a energiei electrice). Păstrarea interioarelor mai mult timp, întreținere și reeditare. Nu uitați de latura socială a ecuației – plătește salarii corecte și ajută comunitatea din jurul tău!
PB: Cum a schimbat înțelegerea longevității, în cadrul conversațiilor despre sustenabilitate, procesul de specificare a mobilierului?
MLP: Este un echilibru între longevitate, proiectare pentru dezasamblare, materiale curate și sănătoase și un proces curat de producție / lanț de aprovizionare. La Fritz Hansen ne concentrăm în principal pe longevitatea și estetica produsului, deoarece programele de prelungire a duratei de viață, cum ar fi reutilizarea, repararea, renovarea și refabricarea, sunt mult mai bune pentru mediu decât reciclarea. Și, în ceea ce privește istoria, trebuie să privim înapoi la modul în care designul danez a fost inițiat, să învățăm din asta și să modelăm viitorul.
PB: Designul interior este, încă, fundamental determinat de tendințe și de cerințele consumatorilor. Cum poate designul să evite capcanele satisfacției estetice pe termen scurt?
MLP: Învățând din trecut, fiind relevant în interioarele contemporane (prin moduri de viață și întâlnire) și modelând viitorul. Flexibilitatea și designul care pot fi menținute sunt aspecte cheie pentru un interior mai durabil. Adăugarea de servicii precum restilizarea și actualizarea poate prelungi durata de viață a produselor, luând în considerare tendințele în schimbare și cerințele consumatorilor. Aceste modele au o amprentă de mediu negativă mult mai mică în comparație cu cumpărarea de altele noi.
PB: În opinia dumneavoastră, care este cea mai mare provocare cu care se confruntă o companie precum Fritz Hansen pe drumul către sustenabilitate?
MLP: Educația generațiilor mai tinere este esențială, cu un ochi pe colectarea și curatorierea interioarelor de-a lungul timpului, cu accent pe crearea de produse unice de lungă durată. De asemenea, este importantă trecerea de la o lume liniară la circularitate. Este vorba despre găsirea modelelor de afaceri circulare corecte și despre rentabilizarea acestora. Trebuie să existe un stimulent pentru ca întreprinderile să devină circulare, deoarece într-o lume circulară, spre deosebire de modelul liniar, companiile sunt interesate să mențină produsul în viață cât mai mult timp posibil.
PB: Colaborarea cu nendo pentru No2 este o poveste interesantă în ceea ce privește circularitatea, realizată în întregime din deșeuri casnice. Ați spune că acesta este unul dintre cele mai sustenabile produse ale voastre?
MLP: Da și nu, reciclarea este mai bună decât incinerarea și depozitarea deșeurilor. Dar există o mulțime de lucruri pe care trebuie să le facem mai întâi, așa cum am menționat mai devreme, reparații, recondiționări etc.. NO2-ul nostru are, de exemplu, într-un LCA, o amprentă de carbon de 36 kg CO2e, comparativ cu scaunul Series 7 de 23 kg. care are CO2e. Experimentarea, îndrăzneala și învățarea din toate experiențele sunt foarte importante pentru tranziția verde necesară. Din această perspectivă, NO2 a fost o curbă excelentă de învățare pentru noi. Dar aș argumenta că scaunele noastre AJ sunt produsul nostru cel mai durabil.
PB: Ați opri sau ați oprit producția unui articol din cauza lipsei acreditărilor de sustenabilitate?
MLP: Da, un exemplu excelent în acest sens este colecția Skagerak din lemn de tec vopsit alb, care a fost întreruptă din cauza lipsei acreditărilor de sustenabilitate. În viitor, cred că aceste decizii vor fi mai frecvente.
PB: Cu tendințele vintage vine și circularitatea. Tendințele cresc și scad, dar modernismul din mijlocul secolului, în care se încadrează cele mai multe dintre piesele clasicele Fritz Hansen, cunoaște o revenire puternică. Acest lucru vă ușurează îndeplinirea obiectivelor?
MLP: Da, cu siguranță. Durabilitatea estetică a multor clasici din designul danez ne poate învăța cum să abordăm designul, nu urmând tendințele, ci înțelegând comunitățile și modurile lor de viață.
PB: Fritz Hansen se uită, în mod clar, la „imaginea de ansamblu” atunci când vine vorba de calcularea amprentei de carbon a unui proiect commercial, făcând un proces destul de detaliat și, inevitabil, complicat. Există reguli în vigoare pentru articolele individuale din magazin?
MLP: Asta va urma, dar trebuie să ne asigurăm că autoritățile sprijină acest lucru, astfel încât consumatorii să poată compara diferite produse pe baza acelorași metode de calcul. Calculele noastre se bazează pe metoda PEF a UE, care include totul, de la recoltarea copacilor până la sfârșitul ciclului de viață al produsului. Comparația trebuie să fie echitabilă atât pentru consumatori, cât și pentru concurenți.
PB: Multe dintre produsele voastre sunt clasice. În timp ce designul rămâne același, s-au schimbat producția și materialul?
MLP: Da, ne îmbunătățim constant modul de lucru și avem multe îmbunătățiri, păstrând designul intact.
PB: Slow fashion, slow living… Este această alegere a stilului de viață și tendința care joacă un rol în proiectarea și producția de mobilier și, important, în consum?
MLP: Aceasta este una dintre schimbările cheie de comportament, trebuie să încetinim consumul cumpărând mai puțin, dar cu mai multă calitate, înlocuind cumpărarea cu repararea și reutilizarea. De asemenea, trebuie să regândim modul în care construim interioarele, iar durabilitatea estetică a multor piese din colecția Fritz Hansen joacă un rol în această selecție.
PB: În cele din urmă, care este produsul dumneavoastră preferat care atinge toate obiectivele durabile?
MLP: PK25, foarte simplu, foarte frumos, de foarte bună calitate, foarte ușor de reparat și, în final, de reciclat. Poate fi realizat cu un material 100% reciclat; nu suntem încă acolo, dar în curând.
Interviu de Pauline Brettell pentru Hotel Designs
Creditul pentru imagini: Fritz Hansen
Sursa: hoteldesigns.net