METAVERS, un pas înainte în industria mobilei
Jucătorii care folosesc căști pentru realitate virtuală par să fie mai puțin sceptici față de metavers decât persoanele obișnuite. Fără îndoială, este mai ușor să imaginezi un univers 3D captivant odată ce ai explorat deja experiențele uimitoare de care sunt capabile căștile VR astăzi. De asemenea, este mai ușor să vezi cum acest univers ar putea fi folosit pentru mult mai multe și nu doar pentru jocuri. Ar putea chiar să evolueze într-un spațiu în care îngrijirea medicală, designul, artele, știința și sportul se reunesc. Ar putea fi folosit chiar și în comerțul cu amănuntul, în special la vânzarea de mobilă cu amănuntul.
Cumpărăturile online de mobilier au avansat semnificativ în ultimii ani, iar instrumentele disponibile cumpărătorului, cum ar fi vizualizările la 360 de grade și realitatea augmentată, au îmbunătățit capacitatea clientului de a obține o imagine mai bună a achiziției. Metaversul face un pas mai departe, lăsând și mai puține posibilități cumpărătorilor de a fi dezamăgiți atunci când mobila ajunge la ușa casei. Nu veți putea sta fizic pe o canapea în metavers, dar cumpărăturile ar putea fi remarcabil de asemănătoare cu o experiență în magazinul real. Imaginați-vă că răsfoiți paginile unui magazin digital 3D, care este plin de imagini extrem de precise ale mobilierului. Vă puteți deplasa prin magazin, răsfoind piese redate cu detalii incredibile, inclusiv granulația pieselor de lemn și textura țesăturilor.
Metaversul va fi, probabil, foarte potrivit pentru experiența de a face cumpărături ca și cum ai hoinări printr-un magazin real, pentru că a cutreiera printr-un magazin sau show-room din cărămidă și mortar este una dintre cele mai productive și distractive modalități de a cumpăra mobilă. Vă face creativi și vă dă idei despre cum să combinați și să asortați diverse piese și stiluri pe măsură ce vă mutați de la un departament la altul. Metaversul se apropie mult de replicarea experienței de a cumpăra în magazin, oferind vederi și detalii mai realiste la care cumpărătorii se așteaptă înainte de a face o achiziție. Mai mult, imaginați-vă că locuiți într-o versiune digitală a propriei sufragerii și cu doar câteva clicuri populați camera cu mobilier, cu seturi virtuale de sufragerie, măsuțe de cafea, lămpi, etc.. În acest mediu 3D, puteți vedea exact cum va arata mobila în casă, înainte de a o cumpăra. Puteți chiar să invitați prietenii și familia în cameră pentru a le solicita părerile.
Deși nu este disponibil astăzi, acest viitor este la îndemână. Vedem, deja, companii competitive în depunerea de brevete legate de metavers pentru sistemele de design interior 3D și alte tehnologii. În plus, producătorii de mobilier și comercianții cu amănuntul fac primii pași pentru a transforma metaversul în realitate. Ei creează vitrine în lumi 3D, precum Roblox, unde pot vinde mărfuri virtuale și pot oferi o serie de activități și experiențe.
Potrivit unui raport de anul trecut, de la Morgan Stanley, piața totală adresabilă comerțului electronic în metavers ar putea fi de 8,3 trilioane de dolari, inclusiv 697 de miliarde de dolari în cheltuieli pentru casă și legate de casă.
În metavers se implică și alte industrii. Producătorii de automobile explorează metaversul pentru prototipuri și pentru a îmbunătăți procesele de producție. O companie de automobile creează un geamăn digital al unității sale de producție din lumea reală. În industria petrolieră, o companie multinațională integrată construiește gemeni digitali ai platformelor sale offshore și ai altor facilități, pentru a prezice și diagnostica mai bine problemele.
Cum pot retailerii și producătorii de mobilă să înceapă călătoria lor în metavers?
În primul rând, puneți-vă în pielea consumatorilor! Știți mai bine decât oricine ce le place și nu le place clienților voștri și cunoașteți totul despre experiența cumpărării din magazin și din mediul online. Începeți să vă gândiți cum ați crea o experiență 3D captivantă care să-i încânte. Ce caracteristici le-ați oferi? Cum ați face procesul de cumpărare mai ușor, intuitiv, informativ și distractiv?
Apoi, gândiți-vă la modul în care vă puteți monetiza investiția în această nouă platformă. Ce produse și servicii ați vinde? Cum ați comercializa? Cum s-ar putea integra imobilul virtual cu locațiile fizice? Dar plățile? În acest moment, nu este clar dacă metaversul se va baza pe o singură monedă și, dacă da, care ar putea fi acea monedă. Oricum ar fi, o capacitate robustă de plăți va fi esențială pentru utilitatea platformei pentru afaceri. Luați în considerație acest „spațiu”!
Cumpărarea mobilierului se bazează pe senzori. Cumpărătorii doresc să vadă produsele de aproape. Achiziționarea de mobilă necesită și imaginație din partea clientului: „Cum vor arăta această canapea, setul de sufragerie sau patul în casa mea?” Până acum, nu a existat o soluție care să satisfacă cu ușurință ambele nevoi. Metaversul ar putea fi schimbarea jocului pe care industria mobilei l-a așteptat.
Sursa: furnituretoday.com