Mas Creations, noi evoluții în designul de mobilier
Când doi creatori precum Ana Hernández și Christophe Penasse, fondatorii studioului de design Masquespacio, decid să proiecteze produse care corespund ideii lor de a trăi în spațiu, impactul este garantat.
În ultimii 8 ani, de când a fost înființat studioul de design creativ, perechea de designeri a realizat numeroase proiecte în Europa, a câștigat numeroase premii, iar acum a venit vremea ca Ana Hernández și Christophe Penasse să facă fată unor noi provocări.
Rezultatul este Mas Creations, un brand pentru un stil de viată care transformă ideile despre viața contemporană în obiecte de design pentru diferite utilizări-de la timpul liber pană la spații comerciale. Prima lor creație este un scaun, de fapt un taburet cu un “touch” post-industrial: Doctor Workshop.
Numele nu a fost ales din întâmplare, deoarece scaunul face parte din proiectul de design interior Masquespacio numit Doctor Manzana, primul magazin al brandului, desinat să repare dispozitivele mobile. În acel moment, Masquespacio a proiectat interiorul magazinului, precum și identitatea vizuală a acestuia, pe un buget restrâns, folosind oțel galvanizat pentru pereți, pentru a evita demolarea și reconstruirea acestora.
Fabricat din metal perforat, Doctor Workshop a fost inspirat de scaunul Vilbert, creat în 1993-94 de Verner Panton pentru Ikea. Având în vedere că scaunul designerului danez a fost construit din patru panouri MDF înșurubate, disponibile în două culori diferite, Doctor Workshop are un spirit cu mult mai contemporan.
Mai întâi de toate, este mai înalt, semănând perfect cu un scaunde atelier, dar și materialul selectat de cei doi creativi iese în evidență. Metalul cu efect de oglindă, cu reflexii purpurii indrăznețe, neobișnuite, respectă simplitatea designului original din anii 1990, dar este complet scufundat în prezent. Mas Creationes trage cu ochiul la istoria designului cu acest prim obiect, prin singularitatea tipică și dorința de personalizare a vremurilor noastre, dar și la istoria designului de interior, pe langă principiile de marketing vizual și branding.
Articol de Christiane Bürklein pentru floornature.com
Fotografii: Luis Beltran