DACĂ SE SPUNEA CÂNDVA “NU AI FACEBOOK, NU EXIȘTI” EXPRESIA DEVINE VALABILĂ ȘI PENTRU FIRMELE CARE INVESTESC ÎN PROMOVAREA ONLINE ÎN GENERAL
Ca regulă generală și unanim acceptată în marketing-ul digital se stabilește că un client este, cel mai probabil, o persoană ocupată dar în același timp bine conectată la informațiile de pe Internet. Promovarea brand-urilor și a produselor pe Internet este astăzi la fel de importantă ca publicitatea “pe TV” sau outdoor. Fiecare canal de comunicare are rolul său și, cel mai probabil, specialistul în marketing pe care îl veți angaja să vă promoveze afacerea sau produsele vă va propune un mix între cele mai potrivite canale. Prin urmare strategia firmei dumneavoastră va include – după toate regulile marketing-ului – plasare de conținut relevant în online, radio/tv, print, outdoor, etc. Succesul unui astfel de mix depinde de multe aspecte, dar unul dintre ele este ponderea pe care o ocupă astăzi promovarea în mediul online.
ONLINE NU ÎNSEAMNĂ DOAR FACEBOOK
…deși o mare parte dintre consumatori, cel puțin în România, sunt foarte prezenți în rețelele sociale și mai ales pe Facebook. Social media domină marketing-ul modern. Având în vedere popularitatea în creștere și o expansiune fără precedent a bazei de utilizatori, afacerile la nivel mondial investesc din ce în ce mai mult în social media, pe diferite canale: Twitter, Instagram, LinkedIn, Google+, Pinterest, etc.
INVESTIȚIA ÎN MARKETING DIGITAL ÎN 2015
88% companii din Statele Unite
Investiție estimată pentru 2017
89,4% companii americane
Sursa: invespcro.com
7 DIN 10 UTILIZATORI DE SOCIAL MEDIA NU GARANTEAZĂ SUCCESUL ÎN VÂNZĂRI
În ciuda faptului că 7 din 10 persoane sunt active în rețelele sociale, asta nu garantează un succes imediat sau consistent în vânzări. Cele mai recente date arată la calcularea ratei de engagement (interacțiune) în diferite rețele sociale următoarele cifre:
INTERACȚIUNE ÎN SOCIAL MEDIA ÎN 2015
0,007% pe Facebook
0,003% pe Twitter
4,21% pe Instagram
Sursa: invespcro.ro
Același studiu arată și că 64% dintre branduri acceptă faptul că a fi prezent și activ în marketing digital este absolut crucial pentru business-ul lor. Întrebarea este de ce valorile de engagement par să fie destul de scăzute atunci când masa critică de clienți este țintită de publicitatea online.
STRATEGIA ONLINE TREBUIE SĂ SE ADAPTEZE PUBLICULUI-ȚINTĂ
Să numim, deci, orice demers de publicitate în online ”campanie”. Pentru a obține maximum de rezultate în orice campanie de vânzări online puteți lua în calcul următoarele sugestii:
♦ Setați obiective REALISTE (un studiu blog.hubspot.com) 92% dintre firme au confirmat faptul că după setarea unor obiective de marketing digital bine cântărite, eforturile de promovare în social media au generat o expunere consistentă. La fel 84% dintre firmele care au participat la studiu au relatat că investiția în social media a adus mai mult trafic pentru website-urile mărcii. Un lucru a fost cert – toți cei care au observat o îmbunătățire a rezultatelor campaniilor au avut obiective clare, bine echilibrate cu nevoile lor. Nu puteți și nu este realist să vă așteptați ca în urma unei singure campanii să aveți o creștere remarcabilă pentru toți parametrii social media respectiv poziții de lider, trafic pe site, engagement, aprecieri, distribuiri și followers (urmăritorii).
♦ Folosiți un MIX de conținut pentru expunerile zilnice. Trebuie să vă asigurați că potențialii clienți nu sunt plictisiți și asaltați de același tip de conținut zi de zi, pentru că nu vor mai urmări brand-ul dvs. Studiile arată că:
Tweet-uri cu imagine – 150% mai multe redistribuiri decât cele doar text
Facebook – 87% creștere în interacțiune pentru postările cu fotografii
Facebook – albumele de fotografii primesc 12,9% mai multe click-uri decât fotografii individuale și 5% creștere de reach
În esență, marketing-ul digital înseamnă efort și timp. Dacă o singură campanie nu aduce rezultatele așteptate, nu vă îngrijorați. Tot ce trebuie să faceți este să continuați efortul o perioadă determinată de timp și să nu vă abateți de la strategia pe care ați construit-o, cu evaluarea permanentă a feedback-ului din partea clienților și a tendințelor din piață. Pentru că aveți o strategie, nu-i așa?