Home / Promo  / IMM COLOGNE 2020, prima manifestare de referință din acest an pentru industria mobilei

IMM COLOGNE 2020, prima manifestare de referință din acest an pentru industria mobilei

128. 000 de vizitatori au participat la primul târg de mobilă al anului 2020, care s-a desfășurat la Köln, în Germania, în perioada 13-19 ianuarie. Numărul de vizitatori a fost mai mic cu 22.000 față de anul 2019, dar mai mare cu 3.000 de persoane față de anul 2018 (+2,4%), când manifestarea a avut aceeași tematică cu cea din anul în curs.

 

 

64% din publicul vizitator la Imm Cologne 2020 a fost de specialitate, respectiv comercianți de mobilă și articole pentru amenajări interioare, designeri, arhitecți, tâmplari, decoratori de interioare. Numărul de vizitatori din Europa a crescut cu 3,8%, cei mai mulți fiind din Țările de Jos, Belgia, Italia, Elveția, Franța, 3.000 dintre persoanele prezente la Imm Cologne au venit din China, în timp ce publicul venit din Statele Unite ale Americii a crescut cu 14%.

 

 

Cele 1.233 de firme expozante au prezentat la Köln piese de mobilier în stil clasic și modern, din lemn masiv și mobilier tapițat, mobilier pentru dormitoare, sufragerii, camere de zi, biblioteci, camere de copii si tineret, de baie, pentru spații publice și HoReCa, dar și piese de design.  Manifestarea s-a desfășurat pe o suprafață de 245.000 mp, în 14 pavilioane.

 

 

ROMÂNIA A FOST REPREZENTATĂ DE 24 DE COMPANII

 

Au participat AMIK WOODEN TOYS, AMPLUS PM, BODMOB, DESIGN FOR LIFE, ENTOURAGE FURNITURE, ECOMATRIX, ELVILA, FAMOS, GELADI, KA&MA TRADING cu brandul BEST SLEEP, LAITZA NORD, LEMN PROD EX COM cu brandul XO Interiors, LOGHIN MOB, MOBEX & COMPANY, MOBILA DALIN, PURE HOME COLLECTIONS, REBRAS PRODIMPEX, SAVINI DUE, MONTANA CÂMPENI, SESSIO, SARMEX IN, NEGRU MARIUS TIBERIU FORESTER cu brandul URBAN WOODS, WOODGRAD și SZEL MOB.

 

 

SZEL MOB și-a finanțat participarea la această expoziție, iar celelalte 23 de firme au fost susținute prin Programul de Promovare a Exporturilor cu finanțare de la bugetul statului. 7 dintre firmele participante, respectiv DESIGN FOR LIFE, ECOMATRIX, FAMOS, GELADI, LEMN PROD EX COM, MONTANA CÂMPENI și PURE HOME COLLECTIONS au contractat și suprafețe suplimentare, pe lângă suprafața alocată cu finanțare de la bugetul statului. Astfel, pavilionul național al României la manifestarea Imm Cologne 2020 a fost de 1.401 mp, din care cu finanțare de la bugetul statului 976,04 mp și cu finanțare proprie 424,97 mp. Standul național a fost repartizat în funcție de piesele expuse, în Hall 5.1 – în cadrul secțiunii Home Settings – Mobilă pentru locuințe, în Hall 9 – în cadrul sectiunii Home Sleep – Saltele și mobilier pentru odihnă și în Hall 10.1 – în cadrul sectiunii Home Scenes – Mobilier modern sofisticat. Firmele românești au expus sub brandul sectorial „Style, Comfort, Durability – Romanian Furniture”, promovându-și totodată și brand-urile proprii.

 

Companiile românești au fost vizitate de 1.130 firme, din care 908 pentru prima oară. Cei mai mulți vizitatori au fost din Germania, Țările de Jos (Olanda), Belgia, Anglia, Franța, Italia, Austria. Valoarea estimată a contractelor ce pot fi încheiate de producătorii români în urma contactelor avute la Imm Cologne este de peste 4,8 milioane de Euro, conform declarațiilor reprezentanților firmelor expozante.

 

 

CEI MAI MULȚI PRODUCĂTORI AU EXPUS COLECȚII NOI DE MOBILIER

 

Producătorii români sunt foarte atenți la specificul pieței, ei participând cu linii noi de produse, concepute special pentru fiecare târg. Anul acesta au fost expuse, în principal, piese de mobilier din lemn masiv și tapițate. Au fost prezentate atât piese singulare cât și programe de mobilier: sufragerii, biblioteci, dormitoare, bucătării, mobilier de baie. Produsele au fost în general din lemn masiv, dar și din panouri furniruite sau vopsite, de multe ori în combinație cu elemente din metal.

 

 

Anca Rîtan, reprezentant APMR la Imm Cologne: „Mesele și măsuțele cu blat din lemn masiv, în varianta clasică – cu fibra lemnului în lungul blatului mesei – sau în trendul ultimilor ani – cu blatul obținut prin secționarea transversală a trunchiului de arbore, cu picioare metalice cu aspect cât mai meșteșugăresc au avut mare căutare. Produsele tapițate expuse – canapele, fotolii, taburete, paturi – s-au întrecut în forme elegante, pentru spații ample sau pentru locuințe mai mici, în culori vii, jucăușe sau calme, maiestuoase, constituind un magnet constant pentru vizitatori. Paturile cu tăblii înalte, tapițate s-au adresat și clienților din industria HoReCa. Scaunele tapițate au acoperit o gamă larga de stiluri, de la cele moderne la cele clasice. Scaunele fără tapițerie au avut forme moderne, multe în stilul specific țărilor nordice, cu forme mai pregnante sau cu forme curgătoare, dovedind o deosebită precizie de prelucrare și atenție la detalii. Lemnul masiv a fost pus în valoare în culori cât mai apropiate de cele naturale, dar și în nuanțe închise, de la maro la negru, permițând perceperea texturii lemnului – mai ales în secțiunile transversale. Un accent de eleganță a adăugat și marmura prezentă sub forma unor blaturi de mese. Vizitatorii au putut admira și piese de mobilier unicat, cu grad mare de inventivitate, din punct de vedere tehnic și – mai ales – al designului.”

 

Dr. Gheorghe Dimitrescu, Consulul general al României la Bonn: „Considerat o platformă de informare și de idei, Imm Cologne reprezintă pentru producătorii români participanți la acest târg o șansă de a se informa asupra specificului pieței mobilei, a tendințelor din domeniu privind modelele actuale solicitate pe piața europeană și non-europeană, dar și în privința calității și materialelor utilizate.”

 

COMPANIILE ROMÂNEȘTI PREZENTE LA IMM COLOGNE AU FOST ÎNSOȚITE DE O DELEGAȚIE LA VÂRF A APMR ȘI DE ECHIPA REVISTA MOBILA

 

 

Aurica Sereny, președinte APMR: „Am vrut să fim alături de membrii noștri la prima manifestare din acest an. Considerăm că în aceste momente sunt importante unitatea, colaborarea dintre firme, parteneriatul și exact asta am vrut să transmitem. Dar, am mers în Germania și pentru a lua pulsul industriei și a vedea cum a evoluat piața în privința organizării manifestărilor de profil. Am discutat despre BIFE-SIM 2020 cu cei 24 de producători români care au expus la Köln, dar și cu alte peste 20 de companii românești care au vizitat manifestarea. Am gândit împreună noi modalități de promovare, pentru a crește interesul asupra târgului de la București, mai ales în rândul specialiștilor.”

 

Ediția de anul viitor a Imm Cologne se va desfășura în perioada 18-24 ianuarie 2021.

 

 

Review overview

POST A COMMENT