Festivalul de Design de la Londra la cea de-a 15-a ediție
Festivalul de Design de la Londra la cea de-a 15-a ediție
La cea de-a 15-a ediție, Festivalul de Design de la Londra (LDF) a reușit să fie, mai mult ca niciodată, provocator, multicolor, surprinzător, copleșitor, reușind să transforme capitala engleză în capitala design-ului din întreaga lume.
Noua generație
Un nou curent al designerilor din Londra, uniți prin abordarea neînfricată a desenului și a culorilor, a luat amploare în acest an la Festivalul de Design.
Franțuzoaică prin naștere, dar din Estul Londrei în spirit, Camille Walala a creat, în cartierul Broadgate, un castel gonflabil cu o grafică îndrăzneață într-o paletă cromatică multicoloră. Acoperită cu inconfundabilele desenele marca „Walala”- un fel de zi modernă în Memphis -structura gonflabilă a fost una dintre instalațiile de referință ale festivalului.
La fel de prolific a fost londonezul Yinka Ilori, ale cărui instalații narative din cadrul festivalului au inclus un colorat loc de joacă la Hotelul Citizen M, o serie de scaune unicat, realizate cu ajutorul întreprinderii sociale Restoration Station și o instalație numită „Un scaun mare nu face un rege”, comandată de Centrul African din Londra.
Mai mult înseamnă „mai mult”
Cu un aer proaspăt, departe de minimalismul de inspirație scandinavă, care a dominat atât de mult timp, designerii milanezi de la Dimore Studio au creat cinci camere hedoniste în galeria de artă Mazzoleni din Londra. Vizibile doar prin găuri circulare în perete, camerele erau înțesate cu imprimeuri bogate, colorate, cu textură și mobilier vintage. Sticlele de bere goale, pastilele și cărțile de joc lăsate împrăștiate sugerau stilul de viață destrăbălat al ocupanților, acum absenți, ai fiecărei încăperi.
Tot în Brompton, creatorul de modă pentru femei, Peter Pilotto, a umplut trei etaje ale unei case victoriene cu operele vibrante, atent selectate, ale unei echipe de artiști și designeri, precum Max Lamb, Bethan Laura Wood și Martino Gamper.
Monocrom
Tema mediilor imersive a continuat cu Faye Toogood și Lee Broom, dar într-un mod distinct monocromatic. Într-un garaj neutilizat, inundat de o lumină naturală eterică provenită de la acoperișul de sticlă, Faye Toogood a creat un spațiu alcătuit din toate tonurile de alb, umplut cu mobilier de culoare crem și lucrări de artă care-ți dădeau sentimentul de plutire. Piesele, fiecare donată de un designer diferit, au inclus o sculptură de sticlă suspendată de Andere Monjo și o serie de lumânări pătrate de Peter Marigold.
Între timp, în Shoreditch din estul Londrei, Lee Broom a creat o instalație atmosferică în totalitate neagră, pentru celebrarea aniversării a 10 ani de la înființarea studioului său. Denumite „În reflecție”, piesele au fost expuse într-o încăpere întunecată din atelierul designerului. Pe peretele îndepărtat, ceea ce la prima vedere părea a fi o rețea de oglinzi s-a dovedit a fi o cameră identică în oglindă, care a devenit evidentă numai atunci când vizitatorii și-au dat seama că propria lor reflecție lipsea din oglindă.
Plastic fantastic
„Jesmonite” a fost considerat materialul anului la Târgul de Design de la Londra, dar și alte materiale reciclate din deșeuri au fost folosite din plin. La Design Frontiers, în Somerset House, noul brand Pentatonic a lansat o gamă de mobilier personalizabil, realizat în întregime din materiale reciclate, inclusiv din plastic, cutii de conserve și ecrane de smartphone. La Ace Hotel, la cea de-a treia ediție a Ready Made Go, au fost prezentate șase produse noi create de cinci designeri din Londra. Un taburet al lui Michael Marriott a fost realizat folosind Smile Plastics, un produs fabricat din materiale reziduale, cum ar fi ambalajele produselor alimentare reciclate; proiectul duo Soft Baroque în colaborare cu Alusid, o companie care produce un material care arată ca piatra naturală, dar este realizat din ceramică reciclată și elemente de sticlă provenind de la televizoare vechi; și un set de standuri pentru torturi de James Shaw, făcute 100% din materiale pe bază de polimeri reciclate, topite și presate prin intermediul unui pistol manual de extrudare.
Bucătăria delicioasă
Pentru lansarea noii colecții de argintărie epicureană a lui Christopher Jenner, realizată în colaborare cu vechea marcă britanică de argintărie E&Co, designerul a lucrat cu designerul culinar Ido Garini de la Studio Appétit pentru a crea o serie de cinci compoziții elegante. Amplasată pe o masă întinsă, fiecare mise-en-scène a fost prezentată într-un cadru din lemn, cu argintăria aranjată alături de ingredientele care au inspirat designul, cum ar fi brânza, mierea, sarea și orezul. În plus, Studio Appétit a creat un meniu de degustare din cuburi intens aromate, inspirate de fiecare piesă în parte. Un astfel de cub, din miere cristalizată, acompania borcanul de miere. Un cub de brânză întărită a reprezentat cuțitul de brânză.
Talentele lui Garini au fost, de asemenea, solicitate și la Gimnaziul German din Kings Cross, unde Conran + Partners au găzduit o expoziție de produse alimentare și de design care au explorat ritualurile culinare. De jur-împrejurul unui monument de 20 de picioare închinat mâncării, au fost făcute degustări pe tot parcursul săptămânii, iar oaspeții s-au îngrămădit în număr mare la cocktailurile servite în cupe lucrate de mană și la prăjiturile Pădurea Neagră, folosind tacâmuri personalizate create de studioul olandez.
Sursa: curbed.com