Există viață după lockdown
Sărbătoarea Învierii este un moment de introspecție, de regăsire, de reîntoarcere la cine suntem de fapt, la puterea noastră de a supraviețui și de a ne reveni din orice încercare. Acum însă e mai mult decât atât: este un moment general de reflecție. Parcă întreaga Omenire a fost oprită în loc pentru a-și analiza rolul pe acest Pământ, contribuția sa la binele Planetei și al Universului. Deși separați, oamenii au înțeles că pot viețui numai împreună. Că așa cum se pot îmbolnăvi unii de la alții, tot unii pe alții se pot vindeca. Distanțarea fizică este, de fapt, o apropiere a inimilor, o regândire a relațiilor, în respect și solidaritate.
AURICA SERENY, președinte APMR: „Știu că vă e greu, că simțiți că lumea se schimbă, dar schimbarea va fi în bine și trebuie să facem să fie în avantajul nostru. Oamenii vor sta mai mult acasă sau în locuri tradiționale: cafenele, baruri și restaurante mai mici, iar acestea vor fi nevoite să se adapteze vremurilor pe care le trăim. Vor fi personalizate, vor fi amenajate diferit, cu produse cât mai autentice, cu design deosebit, care să încânte și să atragă privirile. Știu că sunteți creativi și că veți face față provocărilor. Și am dovada în acest sens. Din criza 2007-2009 noi am ieșit mai bine decât alte țări europene, ajungând ca la exportul de mobilă în Uniunea Europeană să urcăm de pe locul 11, pe locul 5. Asta dovedește că putem. Sunt convinsă că ascultându-ne inima și punându-ne mintea la contribuție, cu credință în Dumnezeu și încredere în noi, vom depăși această perioadă cu bine, astfel încât să dezvoltăm mai mult piața internă, să ne menținem locul câștigat în Europa și să ajungem și către țări mai îndepărtate.”
DUMITRU BLAGA, vicepreședinte APMR, director general SIMEX: „Am mai trecut printr-o criză în 2008, o criză financiară globală, acum trecem printr-o criză sanitară. Cred că din pandemia Covid-19 ar trebui să ne revenim mult mai rapid. Comparându-le, aș putea spune că momentul critic din 2008 seamănă cu litera U, iar această criză, în care ne aflăm acum, aș putea să o descriu ca pe o literă V, adică o cădere bruscă, cu o revenire bruscă. Consider că acum este cel mai bun moment pentru ca produsele românești să fie cunoscute și pe piața românească. Asta depinde de noi, dar și de guvernanții noștri, care, pentru prima oară, ar trebui să se concentreze asupra industriei mobilei, să ne sprijine, să ne acorde facilități fiscale reale ca să putem păstra locurile de muncă și producția de mobilă atât de importantă în economia țării. Vă doresc tuturor multă sănătate, optimism și putere să depășim cu bine aceste momente.”
VIOREL CREȚU, vicepreședinte APMR, administrator NORD ARIN: „E momentul să comunicăm mai mult, să ne facem planuri, să discutăm continuu cu angajații, cu clienții, cu furnizorii. Comunicarea între noi, comunicarea cu mediile, cu instituțiile statului, cu băncile, cu toata lumea este cheia. Cu cât ne e mai greu cu atât mai importantă este comunicarea. Să ne facem strategia pe 3 sau 4 puncte principale, să nu ne consumăm cu foarte multe detalii și să pierdem esența. În ceea ce privește producția, noi nu am oprit lucrul, nu oprim, dimpotrivă mergem cu motoarele turate la maximum. Oamenii au fost mai responsabili și au devenit și mai uniți. Au început să înțeleagă că scopul companiei este mai important decât rolul pe care-l joacă fiecare în companie.”
DANIEL EGRI, vicepreședinte APMR, director general MOBEX: „Consider că fiecare trebuie să-și facă propria analiză și să încerce să găsească soluții, să nu vină tăvălugul peste noi și să ne dăm seama, în ultimul moment, că e prea târziu. Ar trebui să ne reorganizăm rapid societățile, să comunicăm cu clienții pe care îi mai putem păstra și pentru care putem produce. Dar, e foarte important să identificăm produsele care se vor vinde si de care lumea o sa aibă nevoie după această pandemie.”
ALEXANDRU RIZEA, vicepreședinte APMR, director general LEMET: „Eu am o vorbă care îmi place mult: Optimistul își dă ultimul ban din buzunar ca să-și cumpere un portofel. Cred că cereri de mobilă există în continuare, iar banii care erau pregătiți pentru mobilă sunt încă acolo. Iar atunci când oamenii vor putea circula un pic mai liber, vom avea surprize plăcute. Altfel, în ceea ce privește producția, noi suntem încă activi. Într-un procent redus, dar lucrăm. Colegilor mei din asociație am să le las aici un citat pe care l-am descoperit acum câteva săptămâni: TACTICA înseamnă să știi să faci ce e de făcut. STRATEGIA înseamnă să știi ce să faci când nu mai e nimic de făcut.”