Designul de interior câștigă teren în România
Andrei Huszti, designer: „În viitor, această profesie va fi din ce în ce mai căutată pentru că oamenii au început să înțeleagă necesitatea designerului și aportul acestuia în amenajarea locuințelor, atât pentru beneficiile estetice, funcționale, ergonomice, cât și pentru avantaje economice. În pandemie, oamenii au înțeles mai bine importanța spațiului estetic, ergonomic și compartimentat corect, din propriile locuințe. Fiind forțați sa își desfășoare munca de acasă, s-au lovit de unele minusuri ale amenajărilor. De aceea cei mai mulți dintre ei au apelat la ajutorul de specialitate oferit de către designeri, pentru a-și restiliza locuințele sau de pentru a le amenaja de la zero. Mă bucur că foarte mulți dintre ei au înțeles importanța colaborării cu un designer și a serviciilor de specialitate oferite de acesta.”
Aportul designerului în amenajarea interioară, atât rezidențială cât și HoReCa este uriaș și imperios necesar
Andrei Huszti susține că designerul trebuie să se plieze pe nevoile beneficiarilor și să creeze un spațiu armonios în urma unui concept discutat și agreat. Conceptul este prezentat clientului sub forma unor vizualizări 3D, pentru ca acesta să înțeleagă atât formele, cromatica dar și ergonomia spațiului. Nu în ultimul rând vizualizările ajută beneficiarul să vadă produsele prezentate în etapele anterioare, încadrarea acestora în spațiul locuibil, dar și varietățile acestora. Pasul următor este discutarea cu producătorii de mobilier. El consideră că designerul e persoana de bază în ceea ce privește amenajarea, dar și producția diferitelor piese din viitoarea amenajare.
„Producătorii de mobilier, în principiu, respectă proiectele date de către designeri și sunt prompți în ceea ce privește ofertarea, dar și eventualele întrebări pe care designerul le are sau le cere. Pentru a fi mai competitivi aceștia trebuie să țină pasul cu tendințele actuale și schimbarea acestora în mod frecvent. De asemenea, trebuie să respecte termenele de livrare și să fie maleabili pentru rezolvarea diferitelor probleme care pot apărea în momentul în care se face livrarea către beneficiar. Trebuie lucrat constant și neîntrerupt la perfecționarea produselor, dar și la calitatea acestora, deoarece până la urmă aceasta este adevărata carte de vizită pe care producătorul de mobilier i-o dă clientului”, crede Andrei Huszti.
Proiectele designerului pot fi văzute pe facebook.com/AndreiHusztiInteriorandProductDesigner