Home / Design  / Cum influențează pandemia de Covid-19 tendințele în designul de mobilier

Cum influențează pandemia de Covid-19 tendințele în designul de mobilier

Anul 2020 a fost o experiență inedită și destul de dificilă pentru industrie. A fost un an marcat de prudență din partea producătorilor, plus un exercițiu de adaptare pentru designeri. Revista Mobila este un instrument util pentru noi pentru înțelegerea industriei de mobilier din România.” (Constantin Alupoaei, owner IZZIDESIGNBOX)

 

 

„Este încurajator să vedem creșterea numărului persoanelor care apelează la specialist când vine vorba despre amenajarea casei, biroului sau chiar a grădinii. Suntem optimiști referitor la viitor, chiar și în condițiile unui climat economic incert în contextul pandemiei.” (Alexandra Miruna Milotoi, owner MIALMI DESIGN)

 

 

Redacția Revista MOBILA: Cum vezi prezentul și viitorul prin prisma profesiei tale?

 

Constantin Alupoaei, owner IZZIDESIGNBOX: „Studioul nostru a activat în alte domenii creative – design grafic, amenajări interioare, branding și realizarea de viitoare concepte pentru mobilier și tiny house. Mereu urmărim activitatea industriei, metodele comerciale aplicate și abordate. Anul 2021 aduce noi colaborări și discuții pentru designul unor noi game și produse. Ușor, ușor intrăm în normalitate.”

 

Alexandra Miruna Milotoi, owner MIALMI DESIGN: „Ultimii ani au adus o creștere semnificativă a apetitului romanilor pentru tot ce înseamnă design de interior. Vacanțele petrecute peste hotare, accesul nemărginit la rețele sociale credem ca au avut o pondere destul de importantă în dezvoltarea interesului pentru tot ce ține de estetica mediului în care trăim și o diversificare în plaja de produse de profil disponibile.”

 

Redacția Revista MOBILA: Cum sunt influențate tendințele în designul de mobilier din cauza virusului COVID 19?

 

„Pe viitor, designerii vor introduce în concept/proiectare și scenariul unei pandemii. Fie că vorbim de cea prezentă, fie de o viitoare pandemie, experiența trăită va impune aceste schimbări. Spațiile comune vor fi divizate și protejate, materialele vor fi cât mai safe medical. Necesitățile de sterilizare, de igienizare vor deveni o rutină aplicată spațiilor și mobilierului. Încep să se facă studii pentru a stabili retenția virusului pe diverse materiale. Activitatea este încă la început, dar putem avea rezultate surprinzătoare pentru recomandarea viitoarelor materiale ori tratamente pentru mobilier. Viitorul va însemna protecție și adaptare”, susține designerul de produs Constantin Alupoaei.

 

În ultimul an am văzut o creștere în cererea de mobilier flexibil și multifuncțional cu tendințe minimaliste, pentru că mulți ne-am lovit de limitele propriilor locuințe, ce au devenit și birou și restaurant și grădiniță/scoală și sală de fitness. La polul opus avem spațiile office, spațiile educative și de socializare (cafenele, restaurante, săli de spectacole) a căror utilitate nu s-a mai regăsit integral. Și acolo este de așteptat să vedem apariția unei nișe specializate în echiparea pentru condiții mai puțin normale”, crede arhitectul Alexandra Miruna Milotoi.

 

Redacția Revista MOBILA: De ce trebuie sa țină cont producătorii de mobilă pentru a fi competitivi?

 

„În primul rând de identificarea clară a nișei vizate. E tentant să încerci să te adresezi unui număr cât mai mare de consumatori, dar, ca în orice domeniu, nu poți să fi bun la toate și cred că producătorii ce și-au definit clar o identitate proprie au șanse mai mari de reușită. Un al doilea aspect important este modul de comunicare către consumatorul final. Avem în țară un număr mare de producători de mobilier de excepție care, din păcate, rămân anonimi pentru că investesc mult prea puțin în marketingul produselor/brandului. Deja nu mai este suficient să fi bun în ceea ce faci, trebuie să fi și inventiv în modul în care îți prezinți munca pentru a ieși în evidență”, afirmă cu încredere proprietarul MIALMI DESIGN.

 

„Distanțarea socială impusă de protecția sanitară individuală a schimbat radical experiența comercială. Cu toții am trecut de la prezența fizică la cea din mediul virtual. Acest factor a contribuit enorm la competitivitatea producătorilor. Prezența lor în mediul online a devenit definitorie. Metodele clasice de prezentare și de vânzare au fost schimbate, iar viitorul va fi virtual. Desigur, mediul online este în legătură directă cu factorul preț și design. Un exemplu specific acestei pandemii – majoritatea magazinelor online, specializate pe vânzare de mobilier și decorațiuni au rămas fără stocuri. Ele vând bine deoarece sunt specializate în online, dar producția fiind afectată, nu au mai avut ce să vândă. Acest model poate fi implementat de către fiecare producător. Prezentarea directă evită adaosurile comerciantului. Așadar – prezența online, transparența prețului, metoda rapidă de livrare și designul sunt elementele ce pot asigura competitivitatea”, completează proprietarul IZZIDESIGNBOX.

 

Redacția Revista MOBILA: Cat de mult contează consultarea unui designer/arhitect în procesul de producție/amenajare/vânzare?

 

„Enorm. Designul este factorul cel mai important pentru dezvoltare. Fiecare producător are nevoie de designeri și de un departament de proiectare/dezvoltare. Devenim o piață unică și doar designul produsului poate face diferențierea. Din experiența proprie, prin participarea studioului la proiectele Bucin Mob, MOOD by Simex sau Aramis Feeling, pe lângă designul produselor am influențat și înțelegerea de către producător a mediului online, a strategiilor de expunere, plus reliefarea corectă a beneficiarului actual.  Ce vindem, cui vindem! Noi înșine ne transformăm în posibili cumpărători și aducem un feedback real către producție. Producătorii din România au investit foarte mult în utilaje și tehnologii. Dar nu au investit în imagine și design. În realitatea de astăzi, acești doi termeni contează cel mai mult. Imagine și design”, susține Constantin Alupoaei, owner izzidesignbox.com.

 

„Din perspectiva noastră considerăm esențială stabilirea unei colaborări cu un specialist înainte de a demara orice lucrare ce ține de modelarea unui spațiu, fie că acesta este unul rezidențial, comercial sau office. Într-o amenajare nu vorbim doar de frumusețea rezultatului, vorbim și de funcționalitatea acestuia, fezabilitatea lui, dar și de aspectele financiare ale unui demers de acest gen. Ca în orice alt domeniu al vieții de zi cu zi, când ai în vedere amenajarea unui spațiu, interior sau exterior, e bine să îți faci un plan de bătaie și să îți alegi „armele” potrivite. Nouă ne place să ajutăm la conturarea planului. Pe lângă acest plan, extrem de utile sunt know-how-ul și portofoliul de informații pe care doar niște ani de experiența ți le pot oferi. Indiferent de inclinațiile către design pe care o parte le au, întotdeauna este mai ușor și mai sănătos să ai un „antrenor” lângă tine, într-un astfel de demers. Ca și în sport, poate face diferența între un meci câștigat și unul pierdut”, consideră Alexandra Miruna Milotoi, owner mialmi.ro.

 

 

 

 

 

 

 

Review overview
NO COMMENTS

POST A COMMENT