Cum au fost alese proiectele câștigătoare ale etapei CREAȚIE a CNDM 2024
Jurații explică cum au ales proiectele câștigătoare ale etapei CREAȚIE a Concursului Național de Design de Mobilier, ediția 2024
8 arhitecți, designeri și producători au desemnat proiectele de design câștigătoare ale etapei CREAȚIE a CNDM 2024. Ce le-a plăcut și ce a făcut diferența, dar mai ales ce sfaturi importante le dau tinerilor concurenți pentru etapa PROTOTIP a CNDM 2024, vedeți în declarațiile luate imediat după jurizarea proiectelor. Președintele Comisiei de Jurizare este decanul Facultății de Arhitectură de Interior a Universității Ion Mincu din București.
Conf. dr. arh. Oana Diaconescu, decan Facultatea de Arhitectură de Interior, Universitatea „Ion Mincu” București, președintele Comisiei de jurizare: „Ne bucurăm de fiecare dată să vedem că sunt soluții foarte interesante, adaptate diferitelor probleme de arhitectură, iar anul acesta au fost și din zona recreațională sau din zona destinată grupurilor sanitare, ceea ce este o noutate pentru acest concurs. Cu siguranță vor apărea modificări ale proiectelor odată ce vor discuta cu fabricile și cu producătorii, dar încurajez toți participanții să continue cu faza următoare pentru că este de fapt o validare a soluției lor.”
Ing. Rodica Sfâca, director general și proprietar RONEX PRODUCȚIE București, membru în Consiliul Director al APMR: „Sfatul meu pentru cei care își vor face curaj să intre în faza de prototip este să meargă mai întâi într-un mediu de producție, să facă o vizită unei fabrici, să ia legătura un pic cu partea tehnică. Pun accentul pentru lucrul acesta pentru că, dacă nu dețin un minimum de cunoștințe tehnice, este mult mai greu să realizeze un proiect care să fie bun în final, să fie cerut, apreciat.”
Arhitect Yvonne Toader, vicepreședinte Educație, Stagiu si Pregătire Profesională Ordinul Arhitecților din România, filiala București: „Proiectele interesante s-au remarcat prin atenția oferită la detalii, prin descrierea tehnică amănunțită și prin imaginația debordantă, căreia i s-a dat frâu liber. M-a surprins participarea unor proiecte care au prezentat niște memorii tehnice care păreau scrise de mâna unui elev de liceu, deci era evident că erau niște tineri… foarte tineri, care au participat, iar acest lucru este salutar.”
Adela Hăineală, designer de interior: „Cele mai interesante proiecte s-au remarcat prin faptul că sunt aliniate cu vremurile, cu ceea ce caută noile generații – Millennials și Gen Z, și în materie de forme, dar și de culori, dar și faptul că sunt adaptate la spațiile mici, urbane și că au respectat tema, adică mic mobilier.”
Alexandru Gheorghe, arhitect de interior LEMET: „Un sfat pentru tinerii designeri ar fi să ia legătura cu producătorii de mobilier consacrați să se ducă pe teren, în fabrici, să discute, să li se explice modul de lucru, de îmbinări existente, posibilitățile tehnologice. Pentru că asta și limitează, dar în același timp poate da frâu liber imaginației.”
Voicu-Ștefan Crețu, designer de interior Nord Arin: „În etapa de realizare a prototipului, un sfat pentru tinerii designeri ar fi să se concentreze puțin mai mult pe procesul în sine de fabricație și să își pună problema realizării tehnice. Eventual să petreacă mai mult timp într-o fabrică sau un atelier, pentru că atunci ar putea căpăta o imagine mult mai bună despre cum ar putea îmbunătăți produsul respectiv din realizare.”
Hermina Goia, designer de interior: „Am sesizat proiecte foarte frumoase, creative, am regăsit produse pe care le-aș folosi cu drag în proiectele noastre de design de interior. Câteva s-au evidențiat prin culoare și mi-a plăcut foarte mult acest lucru.”
Șerban Georgescu, designer de interior: „Designul de produs trebuie să fie sugestiv încă de când vezi prima pagină. Asta înseamnă că trebuie să avem un produs care să placă, să încânte, pus într-un context sau nu, însă el trebuie să iasă în evidență, să fie vedeta, să știm de la început despre ce este vorba, după care să devenim curioși să vedem care sunt dimensiunile, care e posibilitatea de a fi produs și, mai târziu, vorbim despre aspectul financiar al produsului.”
Citește și Câștigătorii Concursului Național de Design de Mobilier, etapa CREAȚIE