Home / Design  / Comisia de Jurizare a Concursului Național de Design de Mobilier, ediția 2019

Comisia de Jurizare a Concursului Național de Design de Mobilier, ediția 2019

Comisia de Jurizare a Concursului Național de Design de Mobilier, ediția 2019:

 

  • Prof. dr. arh. Beatrice Jöger – Decan al Facultății de  Arhitectură de Interior, Universitatea de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu București – Președinte COMISIE
  • Prof. dr. ing. Marina Cionca – Facultatea Ingineria Lemnului, Universitatea Transilvania din Brașov
  • Ing. Rodica Sfâca  – Director General RONEX PRODUCTIE, București
  • Designer Adela Pârvu
  • Ing. Andrei Trăistaru – Director Coordonator Producție – LEMET Câmpina
  • Șef lucrări dr. ing. Alin Olărescu – Director Centru de Cercetare „Eco-design de Mobilier si Restaurare”, Facultatea Ingineria Lemnului, Universitatea Transilvania Brașov
  • Dr. Arh. Emil Ivănescu, Președinte Ordinul Arhitecților din România, filiala București

 

 

 

PROF. DR. ARH. BEATRICE – GABRIELA JÖGER, PREȘEDINTE COMISIE JURIZARE, DECAN FACULTATEA DE ARHITECTURĂ DE INTERIOR, UNIVERSITATEA DE ARHITECTURĂ ȘI URBANISM ION MINCU: DIN CE ÎN CE MAI MULȚI STUDENȚI ȘI PROFESIONIȘTI VIN LA ACEST CONCURS

„Sunt foarte multe proiecte bine fundamente din punct de vedere al producției, al realizării și al prețului. Se simte că vin foarte mulți concurenți care practică deja, tineri absolvenți care caută în acest concurs o rampă de lansare și o legătură cu producătorii. Dar sunt și studenți, ne dăm seama de asta pentru că sunt proiecte bune, dar cu mici stângacii, create de oameni tineri, la început de drum. Aș putea zice că față de anii trecuți se vede că lumea a înțeles despre ce e vorba și că din ce în ce mai mulți studenți și profesioniști vin la acest concurs. Ceea ce mă bucură și pentru ei și pentru industrie totodată pentru că, până la urmă, de aici își aleg viitoarele produse.

 

Eu zic că vom avea o expoziție frumoasă în toamnă la BIFE-SIM.

 

Felicit organizatorii pentru că s-a ajuns la această ediție. Tradiția și constanța sunt ceva rar în ziua de astăzi, iar perseverența Asociației Producătorilor de Mobilă din România de a organiza acest concurs este lăudabilă.”

 

 

ARH. EMIL IVĂNESCU, PREȘEDINTE ORDINUL ARHITECȚILOR DIN ROMÂNIA (OAR), FILIALA BUCUREȘTI: AM ACORDAT PREMIUL OAR PENTRU ORIGINALITATE ȘI CREATIVITATE

„Sunt câteva proiecte care au bun simț și astea mi-au plăcut. Cred că e o anumită efervescență și chiar la prezentările de concurs se vede că unii au trudit foarte mult, au pus pasiune în ceea ce au făcut și asta e mare lucru. Eu am acordat premiul OAR în primul rând pentru originalitate și creativitate și abia apoi m-am ghidat după funcționalitate, fiabilitate, sustenabilitate. Mi-am dorit să exprime ceva și am ales în consecință.  Sunt multe proiecte care, pentru o etapă de concurs național, nu sunt foarte bine prezentate. De aceea simt nevoia să le recomand concurenților să găsească modalitatea cea mai expresivă și mai elegantă de a-și prezenta creațiile. Într-o competiție contează foarte mult felul în care îți prezinți ideea. Pentru ca asta arată cât de mult crezi în ea.

 

Felicitări pentru concurs, pentru numărul mare de proiecte, pentru faptul că unii participanți sunt foarte tineri, iar alții sunt mai experimentați.”

 

 

ING. RODICA SFÂCA, DIRECTOR GENERAL RONEX PRODUCȚIE: DAU O NOTĂ BUNĂ ACESTEI EDIȚII A CONCURSULUI

 

„În primii ani în care am jurizat toate proiectele erau alcătuite din doar câteva pagini, majoritatea scrise de mână. Oricum se simțea faptul că nu aveau nici foarte multă experiență și nici foarte multe mijloace de redactare. Anul acesta m-a impresionat faptul că proiectele sunt elaborate. Asta demonstrează odată în plus faptul că tinerii acordă mult mai multă atenție la modul cum prezintă aceste proiecte, că muncesc ca să le facă să arate bine. Din punctul de vedere al creativității, aș spune ca au fost proiecte un pic mai cumințele. Concurenții au înțeles că aceste obiecte trebuie realizate concret. Aspectul tehnic probabil că i-a preocupat foarte mult, ceea ce nu este rău, i-a preocupat posibilitatea de a fi realizate și probabil că acest lucru s-a întâmplat un pic în detrimentul unei imaginații mai debordante. Per total mi-au plăcut programele prezentate. Sigur au fost și minusuri, au fost câteva care nu se ridicau nici pe departe la nivelul acestui concurs. Ca inginer apreciez că au fost și prezentări tehnice, ceea ce denotă preocuparea ca proiectul respectiv să fie prezentat în profunzime. Concursul a evoluat prin format, prin prezentare și nu în ultimul rând prin abordarea tinerilor.”

 

 

CONF. UNIV. DR. ING. ALIN OLĂRESCU, PRODECAN FACULTATEA DE INGINERIA LEMNULUI, UNIVERSITATEA TRANSILVANIA: NUMĂRUL DE PROIECTE A CRESCUT ȘI S-A ÎMBUNĂTĂȚIT CONSIDERABIL MODUL DE PREZENTARE

 

„Cred că mai bine de o treime dintre proiectele prezentate sunt foarte bune ca mod de prezentare. Frumoase, elegante, curate, utilizează noile tehnologii de proiectare, există relația om-obiect în dosarele lor. Mi-au făcut o impresie foarte bună. E o plajă mare de obiecte prezentate, de la scaune, măsuțe, dulapuri, comode, etajere, alte mici obiecte de mobilier. Nu putem spune ca e un trend pe un anumit tip de obiecte, mai degrabă este o zonă de creație liniștită. Nu sunt foarte multe obiecte care să iasă în evidență, dar te captivează tocmai prin liniștea și calmul detaliilor, prin frumusețea și eleganța proporțiilor, a detaliilor, precum și prin culorile mai bine alese, mai bine structurate. Cred ca 99% dintre proiecte se pot realiza cu mijloace tehnice uzuale, un procent foarte bun comparativ cu alți ani. Probabil legăturile designerilor cu ceea ce se întâmplă în lume sunt mult mai strânse. Sunt mai adaptați la ziua de azi, la cerințele lumii contemporane.”

 

 

PROF. DR. ING. MARINA CIONCA, FACULTATEA DE INGINERIA LEMNULUI, UNIVERSITATEA TRANSILVANIA: DESIGNUL ROMÂNESC EVOLUEAZĂ ȘI CRED CĂ ASTA BUCURĂ PE TOATĂ LUMEA

 

„Există o linie ascendentă, care mi se pare extrem de interesantă. Nu spun că absolut toate proiectele înscrise în concurs anul acesta, cele 85, sunt excepționale. Însă între ele sunt cel puțin 20 cu adevărat minunate și atunci nu pot decât să-mi exprim bucuria asupra acestei linii evolutive, care cred că bucură toată lumea de specialitate. Din punct de vedere al creativității, am remarcat lucruri de o originalitate frapantă. Ele trebuie luate în seamă, promovate. Este încă un prilej să promovăm designul românesc. Designul românesc trăiește prin aceste mici idei extraordinare și nu se poate să nu le promovam inclusiv pe plan internațional, alții se pricep atât de bine la acest lucru. O parte dintre producătorii noștri de mobilă au o viață destul de grea pe piața internațională, conform cerințelor de acum. Sunt foarte mulți absolvenți care și-au creat ateliere și făbricuțe. Eu cred că acolo trebuie căutată acțiunea inițială de producție a unor prototipuri valoroase. După ce vor fi vizualizate prototipurile funcționale, atunci vor veni încet, încet si fabricile cu un potențial mai mare.

 

Mai este încă de lucrat la fezabilitatea produselor.

 

Prototipurile sunt importante, din cauză că până nu le vezi, le pipăi și le încerci nimeni nu cutează să afirme valoarea designului acestor tineri. Dar trebuie îndrumați către proiecte fezabile, fără a face rabat de la inovație și creativitate. Am văzut rezolvări tehnice mai multe anul acesta decât în mulți ani dinainte, de aceea cred că ne îndreptăm către ceva bun, dar încă prea încet.”

 

 

ING. ANDREI TRĂISTARU, DIRECTOR COORDONATOR PRODUCȚIE LEMET: SE SIMTE NEVOIA DESIGNULUI ÎN INDUSTRIA DE MOBILĂ

 

„Ediția din acest an mi se pare mult mai aplicată. Cred că începe să aibă notorietate acest concurs și asta e bine. În schimb nu se vede încă apropierea concurenților de producători, situație pe care am sesizat-o și la edițiile anterioare. Mare parte dintre produsele prezentate sunt doar elemente de design. Proiectele sunt realizabile, dar nu atât de mult aplicabile pe scară largă sau într-o producție de serie. Asta este din nou recomandarea mea. Vin din industrie și se simte nevoia aplicării designului în industrie.”

 

 

ADELA PÂRVU, DESIGNER: 5 DINTRE PRODUSELE ÎNSCRISE LA EDIȚIA CREAȚIE A CONCURSULUI POT AVEA SUCCES COMERCIAL

 

„Concursul Național de Design de Mobilier mi se pare o rampă de lansare extraordinară. Orice designer creativ, care stăpânește detalii tehnice, are șansa să producă ceea ce creează. Dintre produsele jurizate la această ediție, cam jumătate pot fi realizate, iar 5 dintre ele pot avea chiar succes comercial. Legat de creativitate, aș avea un sfat: să aibă grijă cât de creativi sunt. Sunt foarte multe proiecte care par creative, dar sunt mai degrabă din zona de scenografie. Adică atunci când propui, spre exemplu, un fotoliu în formă de fruct supradimensionat, mai degrabă face parte din zona de scenografie, decât din zona de producție. Eu, spre exemplu când am jurizat, când am pus notele, mi-am stabilit 5 criterii: m-am uitat la funcție, la ergonomie, la sustenabilitate, la originalitate și la partea de implementare, de detalii tehnice. Pentru fiecare secțiune am dat câte o notă, iar la final am făcut media, astfel încât să fie o notă corectă, să nu fie ceva foarte subiectiv, de primă impresie.

 

Consider că Juriul Concursului de Design este foarte bine închegat.

 

Sunt onorată că am fost invitată în juriu, pentru că mă consider vocea poporului. Apreciez că juriul are specialiști din toate domeniile, începând de la Facultatea de Ingineria Lemnului a Universității Transilvania, Universitatea Ion Mincu, până la producători de mobilă.”

 

ETAPA PROTOTIP

 

Vă reamintim că pentru a putea participa laEtapa 2: PROTOTIP, trebuie să vă înscrieți produsul înainte de 11 septembrie 2019.

 

Valoarea premiilor

Premiul I – 4.000 lei

Premiul II – 3.000 lei

Premiul III – 2.000 lei

Mențiuni – 1.000 lei

 

Două premii suplimentare în valoare de 500 lei fiecare, pentru produse realizate exclusiv cu materiale EGGER România

 

Produsele vor fi expuse într-un stand special amenajat la Târgul Internațional de Mobilă, Echipamente și Accesorii BIFE-SIM, care se desfășoară la ROMEXPO, în perioada 12 – 15 septembrie 2019.

 

Concursul este organizat de Asociația Producătorilor de Mobilă din România în parteneriat cu  ROMEXPO, Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” București – Facultatea de Arhitectură de Interior, Universitatea „Transilvania” Brașov – Facultatea de Ingineria Lemnului și Ordinul Arhitecților din România (OAR) – Filiala București.

 

Sponsori principali

 

 

 

Sponsori financiari

 

Partener media: 

 

Citeste si CONCURSUL NAȚIONAL DE DESIGN DE MOBILIER: CÂȘTIGĂTORII ETAPEI CREAȚIE

 

 

Review overview
NO COMMENTS

POST A COMMENT