Home / Design  / Câștigătorii etapei CREAȚIE a Concursului Național de Design de Mobilier 2020

Câștigătorii etapei CREAȚIE a Concursului Național de Design de Mobilier 2020

Ieri au fost analizate și jurizate cele 54 de proiecte trimise către organizatori, în termenul legal stabilit și prelungit din cauza crizei cauzate de coronavirus, din cele 88 înscrise în etapa CREAȚIE a Concursului National de Design de Mobilier 2020.

 

 

Premiul 1 – produsul «Noptiera Embrace» – Albu Oana Elena, arhitect, absolvent al Universității de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu București, Facultatea de Arhitectură

 

 

Premiul 2 – produsul «Table Switch» – Dilă Andrei Constantin, student an I, Universitatea Națională „George Enescu” Iași, Facultatea de Arte Vizuale și Design

 

 

Premiul 3 – produsul «Măsuța de seară» – echipa formată din Crețu Anca – Ioana și Călugărescu Lucian-Ștefan, Arhitecți, absolvenți ai Universității de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu București, Facultatea de Arhitectură

 

 

Mențiune – produsul «Vdrop – Masă de cafea bidirecțională» – Aromanesei Cezar, student an I, Universitatea Națională de Arte „George Enescu” Iași, Facultatea de Arte Vizuale și Design

 

 

Mențiune – produsul «Summer Joys» – Niculescu Robert, designer de mobilier, absolvent al Universității „Transilvania” Brasov, Facultatea de Ingineria Lemnului

 

 

Mențiune – produsul «One Desk» – Olariu Alin, student an V,  Universitatea „Gheorghe Asachi”

 

 

Premiul Ex Aequo OARB – produsul «The door filter isolation device» – echipei formată din Stan Alexandra și Nistor Mircea Dragoș, arhitecți, absolvenți ai Facultății de Arhitectură și Urbanism, Timișoara

 

 

Premiul Ex Aequo OARB – produsul «OCULÉ – masă cu oglindă» – echipei formată din Mouhamed Anisia și Crăciun Olivian, arhitecți, absolvenți ai Universității de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” București, Facultatea de Arhitectură

 

Comisia de Jurizare a CNDM, impresionată de proiectele care au concurat în etapa CREAȚIE

 

Prof. dr. arh. Oana Diaconescu, decan Facultatea de Arhitectură de Interior, UAUIM București, președinte Comisia de Jurizare: „Proiectele din etapa CREAȚIE a acestui an au fost mult mai bune chiar față de cele de la etapa de PRODUS de anul trecut. Multe dintre ele mi s-au părut mai inovative, cu un design adaptat perioadei actuale și cu o combinație de materiale mai puțin tradițională, mai mult lemn și metal, lemn și alte materiale. Am apreciat suplețea unora dintre obiectele care au fost premiate. Spre deosebire de alți ani, am observat doza de originalitate. Și ce m-a uimit cel mai mult este că sunt studenți tineri, care au concurat și au câștigat cu niște produse foarte echilibrate și foarte bine duse de la partea de concept până la rezultatul final. M-a impresionat documentarea. În foarte multe proiecte au fost prezentate chiar etapele studiului și mi s-a părut foarte elaborată partea de proiect, care cred că merită publicată alături de soluția finală.”

 

Designul capătă o importanță din ce în ce mai mare în realizarea mobilierului și acesta este un trend internațional

 

Ing. Rodica Sfâca, director general și proprietar RONEX PRODUCTIE, membru în Consiliul Director APMR: „Evoluția calității proiectelor prezentate de concurenți este remarcabilă, de la an la an, fapt care demonstrează importanța și notorietatea de care se bucură acest concurs în rândul participanților, chiar și în condițiile mai delicate ale acestui an. Consider că a devenit o pepinieră de talente și o modalitate de lansare, iar industria românească de mobilier își recrutează designerii și arhitecții din rândul participanților și câștigătorilor acestei competiții. Analizând proiectele m-am bucurat să constat că foarte mulți participanți au înțeles faptul că prezentarea elaborată, detaliile și explicațiile tehnice necesare realizării obiectului sau ansamblului respectiv pot să facă uneori diferența în decizia Juriului. Anul acesta am remarcat mai puțină scenografie, adică s-a ținut seama ca mobilierul să nu fie doar spectaculos, ci și funcțional. Eu, ca inginer, am apreciat și descrierea tehnică a unor proiecte.

 

80% sunt proiecte de mobilier adaptabil

 

Conf. univ. dr. ing. Alin Olărescu, prodecan Facultatea de Design de Mobilier și Inginerie a Lemnului, Universitatea TRANSILVANIA Brașov: „85-90% au fost proiecte foarte bine întocmite, ca mod de prezentare. Nu au fost proiecte făcute în grabă. Am văzut o tendință de uniformizare a tipului de mobilier caracterizată prin câteva elemente: mobilier minimalist, dar cu tendință ori dominantă orizontală sau verticală. Cam 80% sunt proiecte de mobilier adaptabil, care este o caracteristică a perioadei de pandemie.  Există o foarte bună rezolvare a contrastelor de formă, de dimensiuni, de volum și de materiale. Am remarcat o atenție foarte bună la detalii și mai ales la modul de combinare a materialelor. Per ansamblu, s-a simțit timpul de gândire si de așezare în redactare, în concepere.”

 

Modul de prezentare a proiectelor este mai bun, de la an la an

 

Dr. arh. Emil Ivănescu, președinte Ordinul Arhitecților din România – filiala București: „Deși au fost mai puține decât în alți ani, proiectele au fost clar de o calitate mai bună. Se vede că, din an în an, proiectele sunt și mai bine reprezentate,  iar modul de prezentare este esențial. Din parte OAR – filiala București, în loc de un premiu, așa cum anunțasem, am oferit două premii ex aequo, pentru că am fost impresionat la fel de două dintre proiectele intrate în concurs. Unul dintre ele, o instalație, tratează problema situației în care ne aflăm astăzi  și anume cea a pandemiei. Celălalt a primit premiul pentru obiect, unul de foarte mare finețe, stilistic vorbind.”

 

Aproape toate proiectele premiate sunt realizabile

Ing. Andrei Trăistaru, director coordonator Producție LEMET Câmpina: „După ce s-a finalizat jurizarea, am constatat că am avut debutanți cu lucrări foarte bune și asta demonstrează că a  crescut nivelul participanților. Iar lucrările bune au avut un nivel calitativ mai ridicat față de anii trecuți. Cred că în această perioadă de pandemie, având mai mult timp, s-au dedicat și au încercat să dea mai multe funcții produselor prezentate, să le găsească mai multe utilități. Una peste alta au fost proiecte bune și ne-am bucurat foarte mult. Cam toate cele care au câștigat sunt realizabile și încurajăm producția lor.”

Produsele vor fi expuse într-un stand special amenajat la Târgul Internațional de Mobilă, Echipamente și Accesorii BIFE-SIM, care se va desfășura la ROMEXPO, în perioada 17 – 20 septembrie 2020.

 

►  Etapa 2: Prototip

– Premiul I: 4.000 lei

– Premiul II: 3.000 lei

– Premiul III: 2.000 lei

– Menţiuni x 3: 1.000 lei

– Două premii suplimentare pentru produse realizate exclusiv cu materiale EGGER România: 500 lei

 

Termenul final de trimitere a produselor realizate în cadrul etapei PROTOTIP este 16 septembrie 2020.

 

Concursul Național de Design de Mobilier este organizat de Asociația Producătorilor de Mobilă din România în parteneriat cu ROMEXPO, Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” București – Facultatea de Arhitectură de Interior,  Universitatea „Transilvania” Brașov – Facultatea de Design de Mobilier și Ingineria Lemnului și Ordinul Arhitecților din România (OAR) – Filiala București.

 

Sponsori financiari principali: EGGER ROMANIA, LEMET, CASA RUSU, TAPARO

 

Sponsori financiari: ACCESORIA GROUP, ARDUDANA, CAREL WOODWORKS, EAST EUROPEAN TRADE, FAMOS, FELDER GRUPPE ECHIPAMENTE, GRAPHTEC DESIGN, HAFELE ROMANIA, HS BACO PANELS, LEITZ ROMANIA, LEMN PROD EX COM, MS Mașini pentru fabricarea mobilei, NORDARIN PROD COM, ORDINUL ARHITECTILOR  din ROMÂNIA- filiala București, RONEX PRODUCTIE, SIGSTRAT, SIMEX, TEHNOHOLZ GROUP

 

Partener media: REVISTA MOBILA

 

 

 

 

 

Citeste si Jurizarea proiectelor înscrise în etapa CREAȚIE a CNDM

 

 

Review overview

POST A COMMENT