ADOR MOBILA: reușita depinde de flexibilitate și receptivitate, precum și de strategiile de management și marketing
Anul 2020 a reprezentat o provocare pentru antreprenorii de pretutindeni, determinându-i să se adapteze la o situație neprevăzută. ADOR MOBILA, una dintre firmele care, înainte de pandemie, era în plina expansiune, ne-a împărtășit modul în care a răspuns acestor provocări și încercări, demonstrând că, în astfel de contexte, reușita depinde de o îmbinare între flexibilitate și receptivitate, pe de o parte, și posibilitatea de a te baza pe strategii de management și de marketing bine consolidate, pe de alta.
Înființată în anul 2012, cu capital integral romanesc, compania ADOR MOBILA s-a afirmat încă de la început pe piața mobilierului la comandă printr-un design creativ și prin accentul pus pe inovație. Absolventă de design a Universității Plymouth din Anglia și de inginerie a Universității Transilvania din Brașov, Doriana Moldovan este cea care a pus bazele companiei din dorința de a crea un mobilier care să reflecte sensibilitatea estetică și dinamica lumii contemporane, iar pentru asta a strâns în jurul ei o echipă formată din oameni care îi împărtășesc valorile și ambiția de a se impune atât pe plan național, cât și internațional. Cu două magazine de prezentare în Brașov – Studio de Bucătării la comandă și un magazin unde sunt comercializate atât produse proprii, ce se executa la comandă, cât și produse adiacente, precum canapele, colțare, tapet, corpuri de iluminat, compania dezvoltă un concept echilibrat de business pe piața de afaceri din Romania. Participând doi ani succesiv, 2018 și 2019, la Salone del Mobile Milano, ADOR MOBILA a avut ocazia de a-și prezenta produsele și concepțiile de design într-un context care îmbină creativitatea și competitivitatea în afaceri, începându-și astfel expansiunea și către alte piețe. Clienți din diferite părți ale lumii au începu să expună produsele ADOR MOBILA, în magazinele proprii. Această direcție de dezvoltare era tocmai împlinirea eforturilor și a planurilor anterioare, dar pandemia a schimbat regulile, făcând, cel puțin la început, ca proiectele, demarate sau doar schițate, să fie suspendate pe o perioadă nedeterminată.
Doriana Moldovan, administrator ADOR MOBILA: „La începutul anului 2020, pregăteam noua colecție pe care urma să o prezentam la Salone del Mobile.Milano, însă, după instituirea stării de urgență, ne-am dat seama că totul va fi amânat și că trebuie să «analizăm neprevăzutul». Probabil că prima senzație pe care am încercat-o cu toții a fost cea de nesiguranță. Cu toate acestea, pe perioada stării de urgență am continuat producția și am avut șansa să putem păstra deschis unul dintre cele două magazine, fiind un Studio de Bucătării propriu, fapt ce ne-a permis să asigurăm cele mai stricte măsuri de siguranță pentru clienții noștri. Astfel, aceștia au putut să fie consiliați pe bază de programare, iar producția a continuat să execute comenzile contractate în avans. Pe baza întâlnirii cu designerii companiei, am reușit să preluăm noi comenzi și să asigurăm astfel continuitatea în lucrări. Neputând să anticipăm vânzările pe o perioadă mai lungă de timp, lunile de primăvară au fost cele care ne-au solicitat cel mai mult, dar și cele în care am dat dovadă de cea mai mare flexibilitate în procese și în interacțiuni, făcând permanent ajustări în urma unor analize, uneori chiar zilnice. Am continuat online ședințele săptămânale și am planificat astfel fiecare pas, chiar dacă pe perioade mai scurte decât cele cu care eram obișnuiți. La mijlocul lunii mai am redeschis și al doilea magazin și am simțit o ușoară diferență față de lunile anterioare. Esențiale, în toată această perioadă, s-au dovedit comunicarea și relațiile strânse cu partenerii noștri. Am ținut legătura îndeaproape cu aceștia, fie că a fost vorba de furnizori sau de bănci, și am găsit împreună soluțiile care să ne permită să ne sprijinim reciproc. Am putut să descoperim în pandemie că piața nu înseamnă doar competiție și interese rivale, ci și cooperare, dar, după cum spuneam, sunt vitale receptivitatea și cultivarea unor relații oneste cu partenerii de afaceri. E necesar să te înconjori de oameni și de firme în care să ai încredere și care să aibă încredere în tine. După deschiderea magazinelor, am reușit să aducem stocuri de marfă ce au creat fluxul financiar necesar pentru desfășurarea activității și am continuat să livrăm mobilierul executat în termenele stabilite, fără sincope. Acum, la un an după izbucnirea pandemiei, pot spune că, deși nu a fost ușor, anul 2020 s-a încheiat cu bine și chiar ne-a oferit posibilitatea de a fi mai uniți și mai concentrați pe munca noastră. Mai mult, am putut să descoperim ce este esențial și ce este doar accesoriu în procesele și mecanismele de lucru, ce anume poate să fie reajustat sau recalibrat, fie pentru mai multă eficiență, fie pentru o experiență mai bună, atât pentru clienți, cât și pentru angajați, așa că intenționăm să ne folosim de aceste lecții în proiectele pe care le-am demarat în 2021. Intenția este să ne dezvoltăm în continuare, așa că am aplicat pentru fondurile europene de dezvoltare în vederea unei mai mari automatizări a proceselor de execuție a materialului brut, dar și pentru utilarea cu echipament performat de prelucrare a produsului finit. În ceea ce privește promovarea, ne-am orientat tot mai mult spre mediul online, dar am făcut-o în paralel cu promovarea pe posturile radio locale, iar rezultatele sunt pentru prima dată vizibile în mod evident. Clienților noștri le transmitem că dorim să ne aleagă pentru rezultatul muncii noastre și să știe că intenția noastră în tot ceea ce facem este să ajungem la un nivel cât mai înalt de calitate a serviciilor și a produselor executate, unul comparabil cu cel din orice altă țară europeană.”
Produsele companiei pot fi văzute pe adormobila.ro