Leadership și motivarea angajaților: factori cheie ai performanței unei organizații (II)
În articolul anterior am prezentat 10 modalități prin care reușim să ne motivăm angajaţii și să îi implicăm în creșterea performanței organizației.
Pornind de la aceste elemente, putem avea în vedere alte soluții adecvate de a ne motiva personalul pe care le vom prezenta în continuare.
11. RECUNOAȘTEȚI CÂND NU AVEȚI O SOLUȚIE PENTRU O PROBLEMĂ
Să admitem faptul că nu deținem răspunsul la toate întrebările este absolut normal. În schimb, putem utiliza problema respectivă ca o oportunitate de a demonstra eficacitatea lucrului în echipă, în cazul rezolvării unei probleme.
Personalul din organizație nu se va simți inspirat dacă teama este utilizată ca factor de motivare. Cei mai buni leaderi instruiesc și antrenează angajații, sunt mereu alături de ei și nu undeva pe margine țipând și insuflând teamă.
13. DEZVOLTAȚI VIITORI LEADERI DINTRE ANGAJAȚI
Pe măsură ce organizația crește, vor fi necesari noi leaderi pe care să îi promovăm. Oferiți angajaților posibilitatea de a promova prin încurajarea acestora să își asume responsabilități și să ia decizii, chiar dacă unele dintre acestea vor fi greșite. Acest proces îi va pregăti pentru momentul în care veți avea nevoie de ei pentru o poziție de leader.
14. ÎNCURAJAȚI DEZVOLTAREA PERSONALĂ
Leaderii de succes încurajează dezvoltarea personală și chiar își asumă rolul de mentor. Oferiți angajaților cărți care prezintă povești de succes în dezvoltarea personală, încurajați-i să participe la evenimente de afaceri. Faceți sugestii care pot contribui la propria lor dezvoltare personală, inclusiv în afara organizației.
15. AJUTAȚI-I SĂ DEPĂȘEASCĂ MOMENTELE DE SLĂBICIUNE
În cazul în care un angajat comite o eroare, nu vă limitați doar la a o evidenția, fără a-i oferi o soluție pentru a evita repetarea acelei greșeli pe viitor. Explicați-i ce a făcut greșit, ce poate face pentru a îmbunătăți situația, dar și ce poate face pentru a nu repeta acea greșeală.
16. MENȚINEȚI PERSONALUL RESPONSABILIZAT
Responsabilizarea îi face pe angajați să simtă că ei sunt angrenați în mod personal, în succesul organizației. Atunci când aceștia conștientizează ce anume este necesar a fi realizat, vor face tot ceea ce este nevoie pentru a-și atinge obiectivele specifice, chiar dacă acest lucru înseamnă depășirea unor eventuale obstacole.
17. PUNEȚI CÂT MAI MULTE ÎNTREBĂRI
Cum vom ști dacă angajații sunt mulțumiți sau nu, dacă nu-i întrebăm? Cum vom ști dacă aceștia au sugestii de care ar putea beneficia organizația, dacă acest lucru nu ne preocupă? Punând întrebări, pe de o parte, veți avea posibilitatea să obțineți informații valoroase și, pe de altă parte, veți oferi angajaților încrederea de a vă urma exemplul și de a pune întrebări la rândul lor.
Despre celelalte 8 soluţii pe care puteţi să le adoptaţi pentru motivarea angajaților, vă vom povesti în articolul următor.
Bibliografie https://www.entrepreneur.com/article
25 de modalități de a-ţi motiva angajaţii – I
25 de modalități de a-ţi motiva angajaţii – III