100 de negustori cu straie și gusturi românești
Produsele tradiționale românești au fost vedetele evenimentului „100 de negustori cu straie și gusturi românești”, o manifestare inedită care a avut loc miercuri, 5 decembrie 2018, la Muzeul Național de Artă al României.
Spectacolul sută la sută românesc a introdus în scenă creații unice de port tradițional, într-o atmosferă idilică, ce ne-a purtat în cea mai frumoasă călătorie peste timp. Comunitatea „Domnițe cu Altițe” a interpretat alături de zânele hyperboreene RAPSODIA HIPERFOLK, un proiect unic dedicat Centenarului României, într-un spectacol teatral creat de Iraida Florea.
Iraida Florea, fashion art director IFashionFactor: „Este vorba despre un spectacol realizat cu garderoba proprie și unicizat cu piese antice de la bunici. Povestea este reprezentarea călătoriei costumului tradițional românesc din timpuri străvechi către viitor, în simbioza acestuia cu elementele naturii. Pe scenă și-au făcut apariția elementele primordiale ale naturii, care nu lasă tradiția să se piardă, perpetuând în timp și spațiu încărcătura simbolică a costumului popular.”
Pentru că scopul evenimentului a fost acela de a promova produsele cu mare potențial pentru export, industria mobilei a fost reprezentată la eveniment de firme renumite, care realizează produse autentice românești apreciate peste hotare: ADRIAN SISTEM, BUCIN MOB, DIZAINĂR, GRAPHTEC, QUADRA, MOZAIC VITRALII, precum și de conducerea Asociației Producătorilor de Mobilă din România.
Mihaela Voicilă, secretar de stat MMACA: „Foarte multe produse și servicii românești pot concura cu succes pe piața mondială. Antreprenorii noștri sunt de top în multe direcții. Prin departamentul pe care îl conduc în Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat fac tot ce pot pentru ca întreprinzătorii români merituoși să primească susținerea necesară unei promovări eficiente.”
Peste 700 de companii autohtone au fost susținute să își promoveze produsele și serviciile pe piețele externe prin programele derulate de către Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat în primele 9 luni ale anului 2018. Pentru aceasta au fost organizate 63 de târguri și expoziții și 17 misiuni economice internaționale.
De asemenea, acțiunile de diplomație comercială întreprinse de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat pe parcursul acestui an s-au concretizat în vizite de lucru și turnee de promovare a României ca destinație profitabilă de afaceri în peste 30 de state ale lumii. În același context, au fost stabilite direcții concrete de colaborare în cadrul celor aproximativ 10 comisii mixte interguvernamentale de cooperare economică.
Evenimentul „100 de negustori cu straie și gusturi românești” a fost organizat de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat în parteneriat cu Ministerul Culturii și Identității Naționale, iar sponsorul a fost CEC Bank.