Home / Focus  / Vânzarile online – Viitorul în comercializarea de mobilier

Vânzarile online – Viitorul în comercializarea de mobilier

EXPERIENȚA EUROPEANĂ

Timp de decenii, retailer-ii din industria mobilei s-au bazat exclusiv pe magazinele de reprezentanță, pe contactul direct cu clienții care veneau de obicei de la mare distanță pentru a vizita showroom-uri de mobilă, amplasate, de obicei, în zonele de periferie ale marilor orașe. În acest moment, vânzările online de mobilier în Europa se dezvoltă în majoritatea piețelor. În Germania vânzările pe Internet au crescut cu 6% în 2015 (pe o piață de aproape 33 de miliarde de euro) de la 4% în 2014, potrivit Asociației germane a producătorilor de mobilă BVDM.

“POLITICA DE VÂNZĂRI ONLINE A RETAILER-ULUI IKEA STIMULEAZĂ VÂNZĂRILE PE INTERNET ȘI PENTRU ALȚI PRODUCĂTORI”

Este opinia lui Domenico Cipolla, CEO Home24, care este de părere că acest tip de vânzare este abia la început și dacă concurența lor, gigantul Ikea acordă atenție vânzărilor online, acest lucru este doar benefic și pentru competiție, întrucât clienții se vor simți mult mai confortabil să cumpere pe internet.

La începutul anului 2016 Ikea anunțase că se așteaptă să vândă online aproximativ 10% din producție până în 2020, în comparație cu cele 3 procente din vânzările curente.

“Potențialul vânzărilor online de mobilier este departe de a fi fost explorat în totalitate. Dacă Ikea vrea să fie mult mai activă online, atunci suntem convinși că acest lucru ne va ajuta și pe noi. “(Domenico Cipolla, CEO, Home24)

Vanzarea online 2

Pentru comparație și în sprijinul argumentului lui Domenico Cipolla, deși compania pe care o conduce vinde mobilier în șapte state europene și Brazilia, nu se poate compara cu rețeaua de vânzări și notorietatea brand-ului Ikea, care vinde în 28 de țări, cu un venit de 32 de miliarde de euro anul trecut, de 100 de ori mai mare ca cel al Home24. Retailer-ul suedez vinde nu mai mult de 8.000 din cele 9.500 de produse online pe anumite piețe, în comparație cu Home24, care a pus pe Internet, beneficiind de sprijinul Rocket Internet SE, cea mai mare fabrică de start-upuri, 180.000 de produse.

Această fabrică de start-upuri a copiat modelul de business al marilor companii americane de vânzări pe Internet, a angajat personal calificat, a oferit know-how de management și finanțare pentru marketing-ul de debut. Această formulă i-a transformat pe acționarii Rocket Internet SE, frații Oliver, Marc și Alexander Samwer în miliardari. Așadar, Domenico Cipolla (35 de ani) vede creșterea vânzărilor online cu o ofertă extrem de bogată în produse, dar lasă giganții care au cucerit deja piețe multiple, cum este Ikea, să netezească drumul și să convingă clienții să compere pe Internet.

ÎN ROMÂNIA VÂNZĂRILE PE INTERNET SUNT ABIA LA ÎNCEPUT, DAR AU POTENȚIAL

Producătorii de mobilă din România au încredere în noile canale de vânzări și sunt dispuși să facă o ofertă unui cumpărător care știe exact ce își dorește și apreciază corect calitatea unui produs, dar care este prea ocupat și nu are timp să petreacă în târguri cu vânzare sau la magazinele de reprezentanță. Bandi Tamas, Director comercial Szel Mob spune că vânzările online ar putea să fie un instrument suplimentar pentru creșterea vânzărilor la noi în țară.

“Până acum am văzut că mobila s-a cumpărat exclusiv prin magazine dar ne așteptăm ca în viitorul apropiat să crească și vânzările online, prin e-commerce.”

SUNTEM PREGĂTIȚI PENTRU VÂNZĂRI ONLINE?

shop_onlineRomânii au o mentalitate ceva mai conservatoare atunci când cumpără bunuri de folosință îndelungată, așa cum este mobila. În general, am fost învățați ca lucrurile pe care vrem să le avem în casă de o anumită calitate sunt și cele pe care le-am probat sau le-am văzut de aproape. Care ar putea fi rețeta de succes care să asigure clientul că achiziționează mobilier de bună calitate, deși nu are timp să se deplaseze pentru fiecare cumpărătură la magazinul de reprezentanță sau la expozițiile cu vânzare?

“Din punctul meu de vedere ar trebui să existe o combinație bună între reprezentanță locală, în orașele mari, București, Cluj, Iași – trebuie o reprezentanță pentru ca un client să poată vedea mobila, să pună mâna pe ea, să vadă că e din lemn, să îi simtă frumusețea și website. Pe de altă parte, dacă facem achiziții online, avem un fel de acoperire a riscului, dacă nu ne place produsul, avem dreptul de a-l returna. Dar de obicei cine cumpără are și intenția de a-și păstra mobila.” (Bandi Tamas, Director comercial, Szel Mob)

Prezentare generală a recenzie
NU EXISTĂ COMENTARII

POSTEAZĂ UN COMENTARIU