Home / Industria Mobilei  / Tu cât de bine îți cunoști clienții? – III –

Tu cât de bine îți cunoști clienții? – III –

9 modalități de a crea și a îmbunătăți relația cu clienții

 

În articolul precedent am discutat și analizat primele 5 modalități care stau la baza realizării unei relații sănătoase și de lungă durată cu clienții noștri. Ceea ce este indicat să reținem din cele două articole este faptul că o relație cât mai bună cu un client este primul pas spre obținerea succesului, dar și al unei colaborări strânse cu toți clienții cu care interacționează o organizație.

 

 

 

Iată și ultimele 4 reguli de care trebuie să țineți cont dacă vă doriți relații solide cu clienții voștri:

 

–  Informați clientul atunci când nu puteți să îi răspundeți imediat

Din păcate, nu întotdeauna suntem disponibili imediat pentru a face față cererii clienților noștri. Asta nu înseamnă, însă, că ar trebui să îi ignorăm complet, până putem să le preluăm solicitarea. Un mesaj prin care să îi informăm că am recepționat cererea și că ne vom ocupa cât mai curând posibil de solicitarea lor, durează câteva secunde. Astfel, clientul știe că ați primit mesajul și că sunteți dispus să îl ajutați.

 

Rețineți: indiferent cu ce anume sunteți ocupat, scuza trebuie să fie mereu aceeași, și anume că sunteți cu un client. Această scuză dă impresia că aveți mulți clienți, deci organizația este una bine cotată de aceștia.

 

–  Comunicați cât mai mult posibil

Tipul de comunicare este foarte important pentru un client existent. În acest sens, întrebați-vă dacă nu cumva cea mai mare parte a comunicării voastre este focalizată pe comercializarea de noi produse. Dacă subiectul comunicării este axat pe oferte și vânzări, clienții tind să creadă că sunteți mai interesați de banii lor și nu de feedback-ul pe care vi-l pot oferi. Cel mai bine este să optați pentru  instrumente de marketing digital. Dacă apelați clienții anteriori numai atunci când doriți să le vindeți ceva, acest lucru va împiedica dezvoltarea relației, care ar putea conduce la vânzări viitoare. Puteți să vă adaptați mesajele astfel încât să includă, în primul rând, urmărirea feedback-ului referitor la produsele vândute, actualizarea informațiilor utile pentru client și, în final, informații despre alte produse.

 

–  Luați în considerare feedback-ul

Ascultarea este la fel de importantă ca și discuția cu clientul, de aceea este bine să cereți feedback-ul clienților. Feedback-ul poate fi solicitat prin intermediul paginii web, al blogurilor sau al mesajelor. Feedback-ul vă ajută să fiți la curent cu nevoile și dorințele clientului. Răspunsul clienților este important pentru a indica domeniile care necesită îmbunătățiri, indiferent dacă discutăm de oferirea unei game mai largi de produse și servicii sau de rezolvarea unor probleme punctuale. Cel mai important este să acționați pe baza feedback-ului. Ignorarea feedback-ul face ca relația cu clientul să se deterioreze. Este important și să mulțumim clienților pentru acest feedback.

 

–  Acceptați critica

Una dintre experiențele cu puternic impact negativ asupra clientului este eșecul furnizorului de a recunoaște că a greșit. Multora nu le plac criticile, însă o organizație ar trebui să trateze critica drept o ocazie de a îmbunătăți sau de a face schimbări. Un client care reclamă o problemă este un caz fericit, pentru că, pentru acesta, există o șansă să-l putem convinge să rămână clientul nostru. Cel mai grav scenariu este când clientul este nemulțumit și nu comunică cu noi. Critica nu trebuie luată personal, ci ca o șansă de a vă îmbunătăți afacerea.

 

Iar când greșiți, nu uitați să vă cereți scuze. De reținut că, statistic, 37% dintre clienții care reclamă o problemă sunt mulțumiți dacă li se oferă o compensație (de obicei financiară), dar când la acest lucru se adaugă și scuze din partea organizației, satisfacția ajunge la 74%.

 

Citește și:

PARTEA -I-

PARTEA -II-

 

Prezentare generală a recenzie
NU EXISTĂ COMENTARII

POSTEAZĂ UN COMENTARIU