Home / Industria Mobilei  / Susținerea aplicată a programului de promovare a exporturilor

Susținerea aplicată a programului de promovare a exporturilor

La data de 19 iunie, la sediul APMR, a avut loc o întâlnire aplicată a Grupului de Lucru al Consiliului de Export cu reprezentanții Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, la nivel de directori generali, pentru a stabili criteriile de alocare a fondurilor bugetare pentru Programul de Promovare a Exporturilor 2019.

 

Asociația Producătorilor de Mobilă din România a insistat pentru rezolvarea deficiențelor, pentru ca industria mobilei să nu mai înregistreze pierderi, din cauza neparticipării la expozițiile internaționale și a nepromovării pe piețe importante de mobilă. Vă reamintim că în  anul 2017, exportul de mobilă a crescut numai cu 1,7% din cauză că în anii 2014-2017 s-a ratat participarea la târguri importante, precum Moscova (în toți anii), ceea ce a condus la scăderea exportului pe piața Federației Ruse de la 45 milioane de euro în 2013, la 10,7 milioane de euro în 2016, crescând în 2017 la 14,16 milioane de euro, numai datorită participării a 2 firme, pe cheltuială proprie.

 

MINISTERUL PENTRU MEDIUL DE AFACERI A GARANTAT ASIGURAREA FONDURILOR BUGETARE PENTRU TÂRGURILE INTERNAȚIONALE DIN TRIMESTRUL IV ȘI DE ANUL VIITOR, DAR ȘI SIMPLIFICAREA PROCEDURILOR

 

Dezbaterile au continuat la Palatul Camerei de Comerț și Industrie București, în data de 20 iunie 2018, în cadrul evenimentului „Susținerea aplicată a programului de promovare a exportului”.

 

Evenimentul a fost organizat de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat (MMACA), în parteneriat cu CCIB, și s-a adresat mediului de afaceri autohton, în general, firmelor și companiilor interesate să beneficieze de programele de promovare a exportului susținute financiar de Guvernul României și să-și maximizeze rezultatele obținute în urma accesării acestora.

 

„Suntem onorați să găzduim acest eveniment la sediul nostru istoric, cu atât mai mult cu cât subiectul abordat este convergent cu obiectivele noastre strategice, axate pe susținerea IMM. Camera bucureșteană este partenerul ministerelor economice, precum și interfața acestora cu mediul de afaceri bucureștean. Ne recomandă experiența și tradiția în reprezentarea mediului de afaceri și în colaborarea constructivă cu autoritățile, precum și preocupările noastre constante de a sprijini, prin mijloace specifice, eforturile de internaționalizare ale firmelor românești, ca parte a unei strategii complementare celei a Executivului”, a declarat prof. univ. dr. ing. Sorin Dimitriu, președintele Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului București (CCIB).

 

Eficiența modalității de organizare a participării la manifestări expoziționale externe, poziționarea corectă pe piață,  necesitatea participării la manifestări internaționale sub un brand de țară, importanța designului de produs și de stand, dar și a prezenței online a afacerilor utilizând instrumente moderne de promovare sunt câteva dintre temele abordate în cadrul seminarului. Seminarul s-a dovedit a fi o excelentă oportunitate pentru cei peste 100 de manageri, antreprenori, specialiști în comerț exterior, reprezentanți ai unor asociații profesionale, patronate și ONG-uri de a intra într-un dialog constructiv și eficient cu demnitarii din conducerea MMACA, dar  și cu profesioniștii din mediul privat care au susținut prezentări.

 

Stefan Radu Oprea, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat„Programul de promovare a exporturilor prin târguri și expoziții va beneficia de resurse mai mari și de o scădere a birocrației, dar, în paralel, vom avea grijă să avem o analiză calitativă. Acești bani vor fi cheltuiți eficient din punctul de vedere al valorii adăugate la economia României. Pentru 2018, bugetul alocat pentru firmele românești care participă la târguri și expoziții internaționale sub brand de țară este de 55 milioane de lei, față de 25 milioane de lei, anul trecut. Avem în avizare o procedura pe acord-cadru care va permite scăderea termenelor pentru achizițiile publice la cel mult 60 de zile, astfel încât participarea la evenimentele din exterior să fie previzibilă pentru firmele interesate. Se vor institui proceduri exacte, iar patronatele vor avea parte de o birocrație minimă – o singură persoană de contact din Minister. Vom lucra cu bugete multianuale, astfel încât firmele să poată beneficia de reducerile oferite în cazul rezervării spațiilor cu un an înainte. Indicatorul calitativ va căpăta o pondere mai mare, chiar dacă este mai greu de verificat. Când promovăm exportul prin târguri și expoziții, trebuie să simțim că există rezultate. Discuția despre design și felul în care ne prezentăm fac parte din această analiză calitativă. Așteptăm antreprenorii și companiile să se alăture acestui dialog.”

 

Ministrul Mediului de Afaceri a fost consecvent în declarații. La Consiliul de Export, care a avut loc în data de 22 iunie, la sediul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, ministrul Ștefan Radu Oprea a făcut aceleași precizării, fiind completat de secretar de stat, Gabriela Mihaela Voicilă.

 

Aurica Sereny, președinte APMR: „Constatăm că se fac pași înainte în promovarea exporturilor, în sensul că acțiunile aprobate și programate pentru industria mobilei s-au realizat în prima parte a anului. Încă termenele de ridicare pe SEAP pentru acțiunile de achiziții publice sunt întârziate și greoaie, însă ni s-a promis că vor fi reduse, iar procedurile simplificate.”

 

 

Citește și:

Producătorii de mobilă și reprezentanții Ministerului pentru Mediul de Afaceri, față în față, în problema promovării exportului

 

 

 

 

 

 

Prezentare generală a recenzie
NU EXISTĂ COMENTARII

POSTEAZĂ UN COMENTARIU