Home / Design  / Salonul pe șine al Cristinei Celestino la Salone del Mobile

Salonul pe șine al Cristinei Celestino la Salone del Mobile

Designerul contemporan Cristina Celesino a transformat un tramvai din anul 1928 într-un „salon de călătorie”, în colaborare cu Rubelli, pentru Salone del Mobile 2018.

 

Dintre toate mijloacele de transport care există, tramvaiul, cu aerul lui vintage de secol al XIX-lea, rămâne cel mai romantic, indiferent cât de mult s-ar moderniza. Așadar, cu îndrăzneala și nostalgia specifice, ca punct de plecare al conceptului, proiectul principal al designerului italian Cristina Celestino pentru Salone del Mobile și-a făcut apariția… pe șine.

 

 

Creatoarea, care excelează în proiecte cu referințe în istoria stilurilor, a devenit foarte cunoscută în industrie în anul 2015, după ce a creat pentru Fendi pastelata “Happy Room”, prezentată la Design Miami. Cu un avânt și o inspirație similare, de data acesta pentru Milano, a luat un tramvai din anul 1928 și i-a transformat interioarele într-un „salon de călătorie”, o actualizare a unei lumi vechi și romantice. Viziunea ei „inspirată de tema călătoriei, ca o experiență cu visuri și nuanțe suprarealiste”, a fost realizată în colaborare cu renumita casă venețiană de țesături Rubelli, Besana Moquette și specialiștii în pasmanterie de la Antica Fabbrica Passamanerie Massia Vittorio 1843.

 

 

Inspirându-se de la sălile de teatru sau de cinema, Celestino a împărțit interiorul în două zone: foaierul sau sala de așteptare, și sala de proiecție. Foaierul este dotat cu o banchetă personalizată , tapițată într-o combinație de jacquard și catifea, într-o paletă cromatică tipic Celestino, cu nuanțe de coral și aqua-green. Acest spațiu este în întregime închis printr-o abundență de draperii din brocart de mătase Rubelli „Goldfinger” decorate cu coral, țesătură din care au fost croiți și pantalonii largi ai echipajului de la bord.

 

 

Pasmanteria nu este prezentă doar în alcătuirea delicatelor perdele de sfoară (în trei tonuri de roz, cu segmentul inferior asortat cu verdele covorului) care separă cele două spații, dar și în jurul polilor metalici ai tramvaiului. Chiar și oglinzile vatmanului sunt decorate cu pasmanterie, aici folosindu-se o versiune colorată vintage.

 

 

Celestino continuă să împrumute din tipologia creației de bijuterii, inițial debutând la Fendi cu postamentul meselor de marmură, similar cu sistemul de prindere în formă de fluture al cerceilor tip clips. Pentru Corallo, otomanii au fost proiectați ca niște cutii de bijuterii supradimensionate, iar lampa de masă din sticlă de Murano și alamă lustruită, modelată în „simbolul diminutiv al eleganței”- butonul de manșetă. Chiar și inelele de prindere de la semnalele de alarmă seamănă cu bijuteriile, re-create aici în rășină de baga.

 

Sursa: wallpaper.com

Prezentare generală a recenzie
NU EXISTĂ COMENTARII

POSTEAZĂ UN COMENTARIU