Home / Focus  / Rețeta pentru succes este construirea unui brand puternic (Tomas Lukes, secretar general UEA)

Rețeta pentru succes este construirea unui brand puternic (Tomas Lukes, secretar general UEA)

lukes

Tomas Lukes, secretar general al Uniunii Europene a Producătorilor de Mobilier)

Revista MOBILA: Uniunea Europeană a Producătorilor de Mobilier a fost creată în urmă cu 60 de ani ca să facă față provocărilor dintr-o industrie devastată de război. Uniunea a fost, așadar, creată într-un moment extrem de dificil. Credeți că acum industria mobilei întâlnește noi provocări, chiar și într-un context social diferit?

 

Tomas Lukes: Aveți perfectă dreptate, perioada de după război a fost complet diferită de ce trăim azi. Și a fost diferită și în privința producției de mobilă. În acea perioadă era o lipsă importantă de capacități de producție. Unul dintre cele mai importante țeluri pentru care a fost creată Uniunea a fost să implicăm industria germană a mobilei în structurile europene. Da, e clar că astăzi avem alte încercări și alte ținte.

 

Revista MOBILA: Ați putea să ne spuneți mai multe despre provocările actuale?

 

Tomas Lukes: Industria europeană a mobilei se confruntă cu o competiție acerbă din partea țărilor asiatice, care au un cost al muncii scăzut. Există acolo fabrici imense care produc foarte mult. Astfel de fabrici, care consumă o cantitate imensă de materiale pot face economii la achiziția acestora. Pe de altă parte, există o categorie tot mai mare de clienți pe piața europeană care cere calitate extraordinară, produse personalizate, anumite materiale și soluții tehnice. Și tocmai asta cred că e o provocare pentru producătorii europeni de mobilă: să satisfacă un client sofisticat…

 

Revista MOBILA: Care e cea mai importantă lecție pe care ne-a dat-o criza economică, până acum?

 

Tomas Lukes: Criza ne-a arătat că merită să facem produse de calitate și să avem servicii asemenea. Companiile care nu au acordat destulă atenție calității produselor și serviciilor lor nu mai sunt acum în afaceri. E important să înțelegi că această calitate nu e gratis. Calitatea trebuie să fie prețuită. Deci cred că e important să îți stabilești limite proprii. Mai simplu, nu permite să fii împins de către clienți către soluții de calitate joasă în favoarea unui preț mai scăzut.

 

Revista MOBILA: Într-o perioadă dificilă din punct de vedere economic, ce credeți că e mai important: să fii un competitor de temut pe piață sau să colaborezi cu concurența ca să îți păstrezi poziția?

 

Tomas Lukes: În opinia mea, nu contează cât de dificilă economic e perioada. Fiecare companie are un know-how. Și acest know-how, aceste cunoștințe trebuie protejate cât se poate de bine. Așa că răspunsul meu e: poți colabora cu competitorii, dar nu-ți expune know-how-ul. Și, în cazul în care ești forțat să arăți ceva ce ține de strategia ta, aș zice că e mai bine să nu colaborezi cu firmele concurente.

 

Revista MOBILA: Cum se poziționează industria față de resurse și de limitările lor? Care sunt cele mai importante tendințe pe care le vedeți în folosirea noilor materiale?

 

Tomas Lukes: Resursele sunt limitate. E doar o chestiune de preț, de cât de mult poate plăti clientul. Problema tendințelor în privința noilor materiale e mai degrabă pentru designeri decât pentru mine… Dar oricum, studiile pe termen lung arată o creștere a materialelor alternative în mobilă: sticlă, metal, piele, porțelan. Și implementarea unui număr mare de aparate electronice.

 

Revista MOBILA: Ce caută clientul pe piața mobilei acum, ca să fie complet mulțumit de ceea ce cumpără?

 

Tomas Lukes: Aceasta nu e o întrebare ușoară. Fiecare client e diferit. Avem segmente diverse de clienți. Unii sunt cu bugete limitate, alții nu. Dar cu toții vor cel mai bun produs de banii pe care îi dau. Și aici trebuie ca fiecare producător să găsească compromisul cel mai bun.

 

Revista MOBILA: Ce părere aveți despre calitatea mobilei românești, având în vedere tradiția țării în domeniu?

 

Tomas Lukes: Cu siguranță România e o țară cu o importantă istorie în producția de mobilă. Astăzi face parte din piața Uniunii Europene, complet deschisă competiției cu lumea întreagă. Așa că producătorii români sunt forțați să fie competitivi și să își crească continuu calitatea produselor și serviciilor. Când pomenim calitatea, ar trebui să spunem că ea e întotdeauna legată de investiții. Care investiții nu înseamnă doar mașini sau tehnologii noi, dar și investiții în oameni.

 

Revista MOBILA: Care e rețeta succesului în producția de mobilă, când nu vrei să faci compromisuri în privința calității produsului?

 

Tomas Lukes: Când vorbim despre succes, mai întâi trebuie să știm care sunt țintele. Succesul înseamnă să îți atingi țintele. Rețeta mea personală pentru succes presupune să construiești un brand puternic. Să îmi conving clienții că merită să plătească ceva în plus pentru produsul meu excelent și serviciile mele fantastice. Să îmi conving clientul să cumpere un produs pe care îl merită. Să-i demonstrez că primește cel mai bun lucru pentru banii săi.

 

Revista MOBILA: Cea mai mare problemă în România o reprezintă prețul materialului brut și fluctuațiile sale, dar și, câteodată, lipsa lemnului. Această situație duce la scumpirea lemnului, la costuri de producție mai mari și nu în cele din urmă la profituri nesigure. Care ar fi sfatul dumneavoastră pentru producătorii români?

 

Tomas Lukes: Sfatul meu e să creeze o rezervă financiară. Să nu facă afaceri cu profit neclar.

 

Revista MOBILA: Care sunt așteptările și previziunile dumneavoastră pentru piața mobilei din Europa, pentru anul viitor?
Tomas Lukes: Speranțele și previziunile mele sunt aceleași: cred că anul acesta ne putem aștepta la o creștere a producție și a consumului de mobilă în Europa.

Prezentare generală a recenzie
NU EXISTĂ COMENTARII

POSTEAZĂ UN COMENTARIU