Home / Evenimente  / Mediul de afaceri sub lupa Consiliului Concurenței

Mediul de afaceri sub lupa Consiliului Concurenței

Prin evenimentul petrecut ieri la Palatul Camerei de Comerț și Industrie București, autoritățile au încercat să tragă un semnal de alarmă asupra necunoașterii legislației concurenței. Organizatorii au pus față în față reprezentanții mediului de afaceri și pe cei din Consiliul Concurenței, pentru a facilita accesul mai ușor la informație.

 

Reprezentanții Consiliului Concurenței au sfătuit firmele să parcurgă legislația în domeniul concurenței, după care să apeleze, în măsura posibilităților, la o casă de avocatură și să participe la evenimentele, seminariile și întâlnirile pe care autoritatea de concurență le organizează în teritoriu, tocmai în scopul de a le familiariza cu legislația.

 

Cosmin Belacurencu, secretar de stat, consilier Consiliul Concurenței: „Firmele mici și mijlocii nu cunosc legislația concurenței, dar nici prea interesate nu sunt și, după ce încalcă legea, invocă faptul că nu au știut că este ilegal să se înțeleagă între ele pentru a fixa prețurile și a-și împărți piața.  La nivelul autorității de concurență, înțelegem că sunt anumite părți ale mediului de afaceri care nu cunosc activitatea noastră și am demarat, acum trei ani, un proiect de diseminare a informațiilor legate de legislația concurenței prin Caravana Concurenței. Ne propunem ca în cinci ani să acoperim toate județele din țară. Mergem în teritoriu 2-3 zile pe săptămână și avem întâlniri cu reprezentanții mediului de afaceri de acolo și cu autoritățile locale.”

 

Daniela Bădilă, director general al Consiliului Concurenței a explicat că sancțiunile aplicate pe fondul nerespectării prevederilor legii concurenței pot ajunge până la 10% din cifra de afaceri totală a firmei amendate.

 

Incertitudini ale mediului de afaceri în privința politicii de concurență

 

Cristian Pârvan, președintele Patronatului Investitorilor Autohtoni din România (PIAROM), a subliniat, în cadrul conferinței de ieri, că mediul de afaceri are unele incertitudini în privința politicii de concurență. El s-a întrebat care a fost atitudinea Consiliului Concurenței atunci când Primăria Municipiului București a înființat cele 22 de companii municipale, fapt ce a impactat întregul mediu de afaceri autohton.

 

Cristian Pârvan, președintele Patronatului Investitorilor Autohtoni din România (PIAROM): „Mediul de afaceri protestează din această cauză și are o problemă concretă – cum se poate așa ceva?! Este clar că autoritatea de concurență a lipsit din acest caz, pe fondul unor considerente politice. În plus, în timp ce mediul de afaceri nu găsește forță de muncă, Primăria Capitalei nu are probleme în a-și acoperi necesarul de personal pentru aceste companii nou înființate și știm și de ce.”

 

Președintele PIAROM a subliniat că mediul de afaceri din România este, în continuare, îngrijorat de faptul că unele aspecte din legislația primară permit interpretarea discutabilă a Consiliului Concurenței. El a precizat că intervențiile de la nivel politic subminează autoritatea Consiliului Concurenței, ceea ce face ca aplicarea normelor legale din domeniu să fie una discutabilă, deși există instituții și legi care vizează acest domeniu. Conform președintelui PIAROM, multe dintre firmele din țara noastră nu pot face față avalanșei de reglementări legale.

 

Misiunea Consiliului Concurenței

 

Activitatea Consiliului Concurenței se desfășoară pe două componente principale: una preventivă, de monitorizare a piețelor și supraveghere a actorilor de pe aceste piețe și una corectivă, menită să restabilească și să asigure dezvoltarea unui mediu concurențial normal. Astfel, misiunea autorității române de concurență poate fi definită sintetic ca fiind aceea de a proteja și de a stimula concurența pe piața românească în vederea dezvoltării unui mediu concurențial normal, pentru ca, în final, să se asigure o promovare cât mai bună a intereselor consumatorilor.

 

 

 

Prezentare generală a recenzie
NU EXISTĂ COMENTARII

POSTEAZĂ UN COMENTARIU