Home / Interviuri  / Interviu – Euromobila, prospețimea unei noi imagini

Interviu – Euromobila, prospețimea unei noi imagini

REBRANDINGUL NE-A DUBLAT VÂNZĂRILE

Revista Mobila: Ați împrospătat imaginea unui magazin pe care îl aveați de 6 ani. De ce ați făcut asta?

Alin Crăcea, patronul Euromobila: În primul rând pentru că nu mai era actual. Deci, era un magazin făcut în urmă cu 6 ani, cu un design care în momentul de față era un design învechit, putem spune chestia asta, și oricum este al 5-lea magazin al firmei care se rebranduiește, încercăm să dăm o nouă imagine asupra produselor noastre. Cea mai bună metodă de a da o nouă imagine este să schimbi totul.

M: Dar de ce să dați o nouă imagine, nu vindeați bine sau de ce?

Crăcea: Vindeam bine, acum vindem mult mai bine. Cu noua imagine, avem exact clienții pe care ni-i dorim, clienții se fidelizează, sunt foarte mulțumit de reacția lor la eforturile noastre.

M: Cum afectează vânzările schimbarea imaginii?

Crăcea: Păi le afectează într-un mod foarte pozitiv. Orice schimbare de imagine, și a noastră o consider că a fost foarte pozitivă schimbarea de imagine, doamna Natalia, designerul nostru s-a ocupat direct de chestiunea asta, ne-a generat o dublare a vânzărilor pe magazine. Ceea ce pot să spun că de aici ni s-a și tras, după ce am organizat primul magazin, când am văzut cât de bine este, am făcut toate magazinele la fel.

VREM CA ORICE PRODUS DIN CASA DUMNEAVOASTRĂ SĂ FIE MADE IN ROMANIA

M: Am vorbit cu oameni care se tem de o nouă criză, unii spun că suntem chiar și acum în criză. Dumneavoastră ce credeți?

Aurica Sereny, Președinte APMR și Alin Crăcea, EUROMOBILA

Crăcea: Criza este un fenomen individual, fiecare o resimte după posibilități și după sensibilități. Noi nu simțim o criză în momentul de față. Avem o creștere de 30 la sută anul acesta față de anul trecut și la rândul lui, anul trecut am avut o creștere de 25 la sută față de anul precedent. Deci despre ce vorbim? Noi nu avem criză! Noi avem o criză de capacitate de producție, că nu avem suficientă forță de producție ca să satisfacem toate comenzile. Piața e OK din punctul nostru de vedere.

M: Deci criza poate să vină din teama de a alege o altă piață?

Crăcea: Nu e vorba de piață cât de produs. Hai să facem produse corecte și atunci vom vinde. Hai să facem produse cu nu știu.. compromis financiar, compromis în design, compromis în… mai exact, hai să facem un produs ieftin, să tragem și din burete, să tragem și o stofă foarte ieftină pe el, să umblăm și la structură, și atunci vom avea un produs prost calitativ. Nu poți să vinzi o chestie prost calitativă – dumneavoastră ca și client, făcând o comparație între două produse, chiar dacă cel de calitate este mai scump, dar arată bine, are o stofă corectă pe el, are un confort foarte bun, îl veți lua pe cel… mai faceți un efort financiar și îl luați pe cel mai bun. Alegeți ca foarte mulți clienți să îl luați pe cel ieftin, nu putem decât să ne bucurăm: după aia veniți la noi să îl luați pe cel bun.

M: E vorba, practic, despre educarea clientului, nu?

Crăcea: Educarea clientului este un fenomen foarte dificil, noi încercăm să ne educăm clienții, practic încercăm să îi determinăm să vadă cum vedem noi problema.  Avem și reușite, avem și nereușite. Îi consiliem, le împărtășim punctul nostru de vedere. Punctul nostru de vedere este evident: ăsta (arată spre mobila din magazin, n.r.) e punctul nostru de vedere, așa vrem să arate. Așa vrem să arate și casa dumneavoastră, și orice produs din casa dumneavoastră să fie „Made In Romania” făcut la Euromobila. Nu vrem produse din Germania, nu vrem produse din altă parte, și noi le putem face. Le facem, uite-le, e dreptul clientului să aibă un produs de-al nostru.

 

Prezentare generală a recenzie

POSTEAZĂ UN COMENTARIU