Home / Focus  / Clusterul – forța colectivă

Clusterul – forța colectivă

Dr. Costin Lianu, Director General USH Pro Business, coordonator al studiului de cercetare știinţifică “Provocări actuale în industria mobilei din România

”Asta este marea problemă – o repet și o spun mereu – firmele românești trebuie să învețe să colaboreze în alianțe de afaceri, adică trebuie să înțeleagă că mediul concurențial mondial e atât de puternic, lanțurile acestea valorice mondiale sunt deținute de către giganți care sunt, de fapt, niște rețele multinaționale și niște organizații-mamut care sunt niște rețele care coordonează nu numai propria organizație, ci și roiuri de sub-furnizori, de entități, de universități, de oameni care susțin acest imens lanț. Dacă rămâi într-o zonă a non-cooperării, pe o perioadă… ceea ce se întâmplă la foarte multe întreprinderi mici și mijlocii din România, și nu reușești să depășești acest obstacol mental până la urmă, care ține și de înțelegerea noastră greșită a ceea ce înseamnă asociere într-o economie performantă, dacă nu reușești să depășești acest lucru ajungi, practic, la periferie.

Ajungi într-o formă de captivitate și la preț, și în privința accesului la materie primă, și la accesul la piețele internaționale, și accesul la cercetare și la finanțare și la multe altele.

Dacă faci această schimbare de paradigmă reușești să îți reduci costurile, pentru că toate aceste structuri, clustere, rețele colaborative au o singură menire: nu sunt asociații profesionale care să facă lobby, sunt alianțe care permit reducerea costurilor întreprinderilor.”

Interviul integral aici.

 

Prezentare generală a recenzie
NU EXISTĂ COMENTARII

POSTEAZĂ UN COMENTARIU